به گزارش آباجان به نقل از ایرنا، در این اطلاعیه آمده است: با عنایت به مفاد ماده (۳) قانون تسهیل تکالیف مؤدیان برای اجرای قانون پایانههای فروشگاهی و سامانه مؤدیان، مشمولین عضو سامانه مؤدیان موظفاند اظهارنامه پیشفرض مالیات بر ارزش افزوده دوره دوم سال ۱۴۰۳ را که توسط سازمان امور مالیاتی کشور و با استفاده از اطلاعات موجود در سامانه مؤدیان تهیه شده است را بر اساس اطلاعات خارج از سامانه مؤدیان اصلاح یا تکمیل و مسترد کنند.
«اطلاعات خرید و فروش صورتحسابهای الکترونیکی اصلی ثبت شده در کارپوشه مؤدی با تاریخ صدور در دوره دوم سال ۱۴۰۳ و لحاظ آثار مالیاتی مربوط به صورتحساب الکترونیکی ارجاعی برای این صورتحسابها در جداول (الف) و (ب) نمایش داده شده است. در این مرحله اصلاح یا تکمیل یا ویرایش اطلاعات خارج سامانه برای جداول مذکور امکانپذیر نیست.»
در ادامه این اطلاعیه گفته شده است: مؤدیان با مراجعه به «فرم خلاصه عملکرد سامانه مؤدیان دوره دوم ۱۴۰۳» از وضعیت صورتحسابهای الکترونیکی خود مطلع شده و در صورت لزوم در فرصت باقیمانده تا تاریخ ۲۱ مهرماه، نسبت به صدور و ثبت صورتحسابهای اصلی و یا ارجاعی مربوط به دوره مالیاتی دوم سال ۱۴۰۳ (فصل تابستان) اقدام کنند.