برگزاری رویداد معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران در هندوستان

برگزاری رویداد معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران در هندوستان

به گزارش آباجان به نقل از ایرنا از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با توجه به اینکه برگزاری رویداد معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران در کشورهای هدف یا Road show به عنوان یکی از ابزارهای هدفمند بازاریابی صنعت گردشگری از سوی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی استفاده می‌شود، از این رو بهره‌مندی از این فرصت این بار در کشور هندوستان در دستور کار قرار گرفته است تا با حضور علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری و جمعی از فعالان بخش خصوصی و تورگردانان کشورمان در سه شهر دهلی نو، حیدرآباد و بمبئی توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه گردشگری به همتایان تخصصی این بخش در کشور هند معرفی شود.

رود شوی گردشگری ایران در کشور هندوستان با پیگیری اهدافی از جمله ترویج تصویر مثبت جمهوری اسلامی ایران به شیوه ارائه چهره‌ای جذاب از تنوع فرهنگی، تاریخی و طبیعی کشورمان، تلاش برای افزایش جذب گردشگران بین‌المللی، ایجاد فرصت‌های تجاری جدید، گسترش دیپلماسی فرهنگی، معرفی مقاصد و جاذبه‌های جدید و نیز ایجاد فرصت بازاریابی تخصصی‌تر در بازارهای هدف برگزار می شود.

ایجاد ارتباط مستقیم میان فعالان دو کشور با برگزاری نشست‌های B۲B نیز از میان اهداف مذکور از اهمیت بالایی برخوردار است. بر مبنای این اقدام ارتباط بی‌واسطه و رودررو میان اجزای تخصصی صنعت گردشگری دو کشور به ویژه تورگردانان ایجاد می‌شود تا در قالب نشست‌های B۲B بتوانند مراودات گردشگری را در بستر عملیاتی محقق کنند.

علاوه بر دیدار و ارتباط فعالان گردشگری دو کشور، برگزاری رویداد معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشورمان در هندوستان مجالی نیز برای شناسایی و همکاری با شرکای تجاری جدید در قالب توراپراتورها، سفرنامه‌نویسان، شرکت‌های هواپیمایی، چهره‌های شاخص گردشگری در فضای مجازی (اینفلوئنسرها) و دیگر فعالان صنعت گردشگری ایجاد می‌کند که این اقدام می‌تواند به ایجاد شبکه‌ای از شرکای بین‌المللی و باز کردن درهای جدید برای همکاری‌های آینده منجر شود. همچنین پیش‌بینی می‌شود در هر شهر بیش از ۱۰۰ شرکت و فعالان گردشگری در این رویداد شرکت کنند.

به منظور برگزاری و تحقق رویداد معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشورمان در هندوستان، اقدامات متعددی از جمله تدوین برنامه اجرایی با تمرکز بر محصولات متناظر گردشگری دو کشور، طراحی و تولید محتواهای تبلیغاتی و نیز برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام شده است تا بر مبنای مشارکت بین‌المللی مذکور دستاوردهای قابل‌قبول و شایسته‌ای در معرفی توانمندی‌های گردشگری کشورمان به ثمر نشیند.

کشور هند با جمعیتی بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر، پس از پشت سر گذاشتن چین در مرتبه پرجمعیت‌ترین کشور جهان قرار گرفته است. از این رو بازار گردشگری هند با ظرفیت قابل‌توجه گردشگران از اهمیت بالایی برای جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.

از طرفی، هند با داشتن طبقه متوسط رو به رشد و افزایش درآمدهای سرانه، یکی از بزرگ‌ترین منابع گردشگران خروجی در جهان محسوب می‌شود. این گردشگران به دلیل افزایش درآمدها و تمایل به تجربه فرهنگ‌ها و مکان‌های جدید، به طور فزاینده‌ای به سفرهای بین‌المللی روی می‌آورند.

دهلی با جمعیت کثیر و تاثیرگذار، حیدرآباد با فرهنگ غنی و بمبئی به عنوان مرکز اقتصادی هند، هر کدام بستری مناسب برای جذب گردشگران هندی به شمار می‌آیند و دارای فرصت‌های منحصربه‌فردی برای تبلیغ گردشگری ایران دارا هستند. همچنین وجود پیوندهای فرهنگی و قومی بین دو کشور نیز مزیت دیگر این بازار برای صنعت گردشگری ایران به شمار می‌آید. از این رو برگزاری رودشو گردشگری ایران در هند از اهمیت فراوانی برخوردار است.

Check Also

مهاجرانی: دولت از صنایع‌دستی حمایت می‌کند

مهاجرانی: دولت از صنایع‌دستی حمایت می‌کند

به گزارش آباجان به نقل از ایرنا از ستاد خبری سی وهفتمین نمایشگاه ملی صنایع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *