به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری آباجان به نقل از تسنیم،آموزش در محیط واقعی کار , آشنایی با محیط کسب و کار، کسب تجربه و آمادهسازی و ایجاد خودباوری در مهارتآموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی خصوصاً در صنایع دستی، کمک به بنگاههای فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند، کاهش هزینههای جذب و به کارگیری نیروهای فاقد مهارت و استفاده از ظرفیت و توان آموزشی عملی بنگاههای اقتصادی است. در چارچوب این طرح، مهارت و شایستگی مورد نیاز در راستای استانداردهای آموزشی سازمان فنی و حرفهای از مربی به مهارتآموز همزمان با فرایند تولید محصول و ارائه خدمت منتقل میشود.
برخی معتقدند که بیش از ۸۰ درصد کسانی که در محیط واقعی کار آموزش می بینند جذب بازار کار می شوند. توسعه مراکز آموزش در محیط واقعی کار با همکاری اصناف کشور است.
مطابق آمار ارائه شده از سوی سازمان فنی و حرفه ای تعداد واحدهای پذیرنده در دولت سیزدهم برای آموزش در محیط کار واقعی حدود ۷۷۱۰۵ واحد است این آمار در مدت مشابه دولت داوزدهم حدود ۴۰۲۲۵ واحد بوده است. یعنی در دولت سیزدهم حدود ۹۲ درصد افزایش داشته است. در سال ۱۴۰۱ نیز این تعداد ۳۶۳۴۲ بوده است و در سال ۱۴۰۲ این تعداد به ۴۰۷۶۳ مورد رسیده است.
انتهای پیام/