به گزارش آباجان به نقل از ایرنا، محمد مهدی مطیعی یکشنبه در نشست خبری در سرسرای شورای اسلامی اهواز بیان کرد: از این میزان اعتبار مورد نیاز، تامین ۸.۵ همت بر عهده شهرداری اهواز و باقی منابع باید از سوی دولت تخصیص داده شود.
وی گفت: فاز اول طرح قطار شهری اهواز از فرودگاه تا مصلی و فاز دوم تا دانشگاه شهید چمران تعیین شده است و اجرای فاز اول این طرح ۲۴ ماه زمان لازم دارد.
مطیعی در خصوص سفر آتی اعضای هیات دولت به خوزستان تصریح کرد: سفر رییس جمهور به خوزستان مهم و تاثیر گذار است و شورای اسلامی شهر اهواز در کنار سایر مجموعههای خدمات رسان در این سفر ارائه خدمت میکند.
رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز افزود: مطالبات و درخواست هایی در سفر رییس جمهور به خوزستان ارائه خواهد شد که مهمترین آنها تامین اعتبار برای آغاز اجرای طرح مترو، و تامین بودجه تاسیس شبکه دفع آبهای سطحی اهواز و تخصیص قیر رایگان به این شهرستان است.
مطیعی اظهار کرد: با وجود اختلاف سلایق در مجموعه شورای اهواز جلسات شورا به صورت منظم در حال برگزاری است و عقب ماندگی در رسیدگی به لوایح نداریم.
رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز در خصوص تعیین بودجه سال ۱۴۰۴ شهرداری اهواز بیان کرد: برای تعیین بودجه نهایی شهرداری اهواز نظر صاحب نظران و انجمنهای مردمی و تولیدی نیز گرفته خواهد شد تا براساس نیازسنجی وضعیت شهر بودجه اختصاص داده شود.
مطیعی با اشاره به اعتبار تخصیص یافته در ۲ حوزه حق آلایندگی و ارزش افزوده به شهرداری اهواز بیان کرد: در سال گذشته ۱۶ هزار میلیارد ریال ارزش افزوده و ۱۲ هزار میلیارد ریال حق آلایندگی به شهرداری اهواز پرداخت شد که این اعتبارات با توجه به نیازسنجی طرحها و برنامهها در اهواز تخصیص و توزیع شده است.
عدم اجرای تعهد مجموعههای اهواز در ایجاد کمربند سبز
رییس شورای کلانشهر اهواز با بیان اینکه کمربند سبز در کاهش آلودگی هوای این شهرستان بسیار اثر گذاراست بیان کرد: متاسفانه اجرای طرح کمربند سبز به درستی انجام نشده است.
وی گفت: تعهد شهرداری در اجرای کمربند سبز اهواز یکهزار و ۲۰۰ هکتار بوده که ۲۰۰ هکتار از این طرح را اجرا نکرده است.
مطیعی با اشاره به تعهدات سایر دستگاه ها اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی خوزستان یکهزار هکتار، شرکت گروه ملی فولاد ایران ۲۲۰ هکتار، شرکت نورد لوله ۱۲۰ هکتار، شرکت فولاد کاویان ۸۰ هکتار، شرکت فولاد خوزستان ۷۵۰ و شرکت فولاد اکسین ۴۵۰ هکتار در این طرح تعهد دارند.
رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز بیان کرد: هیچ یک از این مجموعه ها به غیر از شهرداری اهواز به تعهد خود در اجرای کمربند سبز عمل نکردند و متاسفانه آنگونه که باید به تعهد ایجاد و توسعه فضای سبز در استان پرداخته نشده است.
مطیعی یکی از عوامل به به تعویق افتادن ایجاد کمربند سبز در اهواز را دیده نشدن شبکه آب خام در این طرح نام برد.
رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز یکی از دلایل طولانی شدن مدت زمان اجرای طرح ها در اهواز را تعریف نشدن بودجه ملی به طرحها دانست.
مطیعی با بیان اینکه وضعیت سرمایه گذاری در اهواز مناسب نیست افزود: نگاه به سرمایه گذاری در این کلانشهر باید بر بستر قانون و با تعریف پیوست فرهنگی و اقتصادی انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در اهواز باید با آینده نگری و ایجاد ارزش افزوده همراه باشد.
به گزارش آباجان به نقل از ایرنا، اجرای عملیات ساخت ۱۱.۵ کیلومتر از طرح قطار شهری اهواز قرار بود امسال آغاز شود که طبق گفته شهرداری اهواز تا کنون در این زمینه قراردادی منعقد نشده است.
طرح قطار شهری اهواز ۲۰ سال با پیشرفت ۲۸ درصد در رکود است و به یک دغدغه برای مردم اهواز در سیستم ناوگان عمومی تبدیل شده است.