توان تعمیر موتور هواپیماها در داخل وجود دارد/ تدوین نقشه راهبردی توسعه فرودگاهی کشور

توان تعمیر موتور هواپیماها در داخل وجود دارد/ تدوین نقشه راهبردی توسعه فرودگاهی کشور

«حسین پورفرزانه» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی آباجان به نقل از ایرنا افزود: به دلیل دردسرها و مشکلاتی که با ارسال موتورهای معیوب هواپیماها به خارج از کشور به دلیل تحریم‌ها وجود دارد، تعمیر موتورها در داخل کشور انجام می‌شود.

وی بیان‌داشت: مطابق قوانین هوانوردی بین‌المللی، چنانچه اسناد به‌روز، کارکنان آموزش دیده و ابزارهای اصلی در اختیار داشته باشیم، می‌توانیم در این زمینه اقدام کنیم.

پورفرزانه درخصوص قطعات های‌تک و با فناوری بالا نیز گفت: این قطعات اغلب به کشور وارد می‌شود، اما اگر نتوانستیم وارد کنیم، آنها را تعمیر می‌کنیم و چنانچه قادر به تعمیر نبودیم، به تولید داخل آنها روی خواهیم آورد.

وی خاطرنشان‌کرد: ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی در صنعت هوایی فعالند و در همین زمینه ها به ما کمک می‌کنند.

توان تعمیر موتور هواپیماها در داخل وجود دارد/ تدوین نقشه راهبردی توسعه فرودگاهی کشور

تدوین نقشه راهبردی توسعه فرودگاهی کشور

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه درباره نقشه راهبردی توسعه فرودگاهی کشور نیز گفت: چنین نقشه‌ای در گذشته در دستور کار بوده، اما جامع نبوده است.

وی اظهار داشت: با مطالعه آنچه در گذشته کار شده و با تجمیع تفکرات جمعی امروز، به دنبال تدوین نقشه راه‌ جدیدی برای این صنعت هستیم.

پورفرزانه با بیان اینکه این نقشه راه جزو تکالیف سازمان هواپیمایی کشوری است، تصریح‌کرد:‌ این نقشه راه پس از تدوین و آماده سازی، باید مصوبه هیات وزیران را بگیرد تا کسی نتواند در آن اعمال سلیقه کرده و دخل و تصرفی داشته باشد.

وی گفت: این نقشه راه دربرگیرنده فرودگاه‌ها، ناوگان هوایی و شرکت‌های هواپیمایی است و همان‌طور که اشاره شد جزو تکالیف برنامه هفتم توسعه به این سازمان است و باید به عنوان آیین‌نامه در هیات دولت مطرح شود.

به گزارش آباجان به نقل از ایرنا، پورفرزانه روز دوشنبه (۲۴ دی‌ماه) در نشست خبری با انتقاد از دخالت‌ها و اعمال فشار به‌ویژه از سوی برخی نمایندگان مجلس برای ایجاد فرودگاه در حوزه‌های انتخابیه آنان، افزود: امروز حدود ۱۶ میلیارد دلار دارایی فرودگاهی در کشور وجود دارد، این در حالی است که ارزش ۱۸۰ هواپیما و ناوگان فعال کشورمان تنها یک میلیارد دلار است.

وی بیان‌داشت: در گذشته بخشی از سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت فرودگاهی سلیقه‌ای بوده و شاید از نظر اقتصادی و ضرورت آن واکاوی نمی شده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان‌کرد: بخشی از این سرمایه‌گذاری به‌جای توسعه کمّی می‌توانست به توسعه ناوگان بیانجامد و در این صورت امروز می‌توانستیم سه برابر ناوگان فعلی، پرواز داشته باشیم.

امروز یکی از مسائل اساسی در صنعت هوایی کشورمان، پیری ناوگان است؛ به طوری که هم به لحاظ کمیت ناوگان و هم به لحاظ کیفیت مورد نقد قرار دارد و نیازمندی کشورمان را برطرف نمی‌کند.

به گفته مسئولان، کشورمان به لحاظ شاخص‌های کیفی پرواز در جایگاه نود و یکم جهان اقرار دارد و در شاخص نظارت بر ایمنی بالاتر از کشورهای همچون سوریه و یمن قرار دارد.

امروز با شرایطی مواجه هستیم که در یک استان بین پنج تا هفت فرودگاه وجود دارد، یا در استان دیگر فقط در ایام اربعین و حج پرواز داشته‌ایم؛ موضوعی که مورد انتقاد رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بوده و آن را معنای واقعی توسعه فرودگاهی نمی‌داند.

حتما ببینید

پیشرفت فیزیکی طرح‌های بازآفرینی شهری به ۵۹ درصد رسید

پیشرفت فیزیکی طرح‌های بازآفرینی شهری به ۵۹ درصد رسید

به گزارش آباجان به نقل از ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، جلسه مجمع عمومی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *