به گزارش خبرگزاری آباجان به نقل از تسنیم از همدان، حمید ملانوری شمسی امروز در شورای آموزش و پرورش استان همدان با حضور وزرای کشور و آموزش و پرورش، اظهار داشت: پس از دستور رئیس جمهور و اعلام رسمی عدالت در نظام آموزشی کشور، شروع به فعالیت کردیم و نظام مسائل را بازبینی و ثبت و ضبط کردیم.
وی با بیان اینکه نظام مسائل، تمام امکانات و زیرساختها شناسایی شده مطرح کرد: در استان همدان ما پنج مدرسه کانکسی، ۳۱۰ مدرسه با تراکم بالای ۳۵ نفر، ۱۶۳ مدرسه نیمه تمام، ۴۸۳ مدرسه ناایمن و نیازمند تخریب و بازسازی داریم.
استاندار همدان بیان کرد: آموزش و پرورش و نوسازی مدارس، نظام مسائل استان را احصا کرده و لیست طرحها و پروژههای اولویتدار را به تفکیک شهرستانها تهیه و ارائه کرده اند.
ملانوری عنوان کرد: با همکاری خیران، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی، تلاش میشود تا با حمایت دولت و وزارت آموزش و پرورش، این مشکلات در بازه زمانی تعیینشده توسط رئیسجمهور مرتفع شود.
نماینده مردم ملایر با بیان اینکه بزرگترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی است، اظهار داشت: آموزش و پرورش به حرف زدن نیست، ما باید ببینیم که نیروی انسانی و جوانان توسط یک وزارتخانه اداره میشوند.
احمد آریایی نژاد تصریح کرد: تمام امکانات کشور باید برای آموزش و پرورش به کار گرفته شود. متاسفانه افرادی معلم میشوند که تضاد ظاهر و درون در محیط بیرون از مدرسه دارند و دانش آموزان به معلمان عنایت خاصی دارند و اگر این تضاد را ببینند نادرست است.
وی با بیان اینکه بحث صیانت از فضای مجازی جدی است، عنوان کرد: باید والدین را توجیه کنیم. دشمنان سم را آماده میکنند و وقتی ما فیلتر را پیشنهاد میدهیم مسائل دیگر بیان میشود. نباید اجازه دهیم خوراک مسموم به فرزندانمان بدهند.
نماینده مردم ملایر با تاکید بر اینکه طرح درس باید جدی گرفته شود، گفت: مسائل اخلاقی باید کنار مسائل آموزشی به کار گرفته شود. فرهنگ جامعه نسبت به کار و تحصیل نادرست است.
آریایی تاکید کرد: به شدت از نوسازی و تجهیز مدارس دلخور هستیم. آموزش و پرورش جای بازی های سیاسی نیست. عرصه تعلیم و تربیت را رها کنید تا مطابق سیاست های کلی نظام پیش برود.
انتهای پیام/