به گزارش خبرنگار آباجان به نقل از تسنیم از کرج، مسعود محمدی، رئیس شورای اسلامی شهر کرج امروز در بازدید جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه های البرز و دانشگاه تهران از پروژه آزادراه شهید سلیمانی کرج با اشاره به نامگذاری پل B1 به نام آیت الله شهید رئیسی عنوان کرد: در سفر پرخیر و برکت شهید رئیسی از این پروژه موفق شدیم سهم مشارکت دولت در آن را افزایش دهیم.
وی با اشاره به اینکه این پروژه ابتدا توسط مدیریت شهری کرج، شهرداری و شورای اسلامی شهر تصویب، قرارداد مربوطه منعقد و عملیات اجرایی آن آغاز شد، ادامه داد: این پروژه که به دلیل ویژگیهای خاص خود سطحی ملی پیدا کرده، شامل یکی از پلهای بینظیر کشور است که در حال ساخت بوده و هزینههای سنگینی را به خود اختصاص داده است.
محمدی اذعان کرد: در دوره ششم شورای اسلامی شهر کرج، با تلاشهای استاندار و نمایندگان مجلس و همچنین در جریان سفر وزیر کشور و وزیر راه و شهرسازی به استان البرز و بازدید از این پروژه، سهم دولت در تأمین هزینههای مربوط به احداث آزادراه به ۵۰ درصد افزایش یافت و اکنون پروژه بهصورت مشترک توسط مدیریت شهری کرج و وزارت راه در حال اجراست.
رئیس شورای اسلامی شهر کرج از اختصاص هفت هزار میلیارد تومان به تکمیل پروژه آزادراه شهید سلیمانی کرج در سال جاری توسط شورای اسلامی شهر کرج خبر داد و بیان کرد: از این رقم، ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سهم مدیریت شهری کرج و مابقی نیز سهم دولت بوده که پیگیری های لازم و مناسب توسط استاندار البرز در این رابطه در حال انجام است.
محمدی خاطرنشان کرد: این پروژه برای مدتی به دلیل مشکلات مربوط به تأمین و آزادسازی تجهیزاتی که برای نصب شاریوهای بتنریزی پل نیاز بود، از گمرک متوقف شده بود امّا پس از ورود این تجهیزات به کشور، عملیات اجرایی پروژه به صورت کامل از سر گرفته شده و در حال حاضر با تلاش مهندسان ایرانی و توسط یک شرکت داخلی در حال اجراست.
وی طول یکی از دهانه های پل B1 را ۱۷۳ متر اعلام و مطرح کرد: این موضوع موجب بالا بودن هزینههای پروژه شده است. از سوی دیگر دو شاریو در دهانه ۱۷۰ متری نباید حتی یک سانتی متر هم انحراف داشته باشند. در قسمت پایینی این پروژه، آبگیر بیلقان قرار دارد که محل انحراف لوله های سد کرج است، البته نام آن سد کرج بوده اما در واقع متعلق به تهران است.
رئیس شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: به دلیل ملاحظات زیستمحیطی و جلوگیری از ایجاد مشکلات در این منطقه، دهانه پل ۱۷۰ متر تعیین شد. جابجایی تصفیهخانه، سولهها و تأسیسات مرتبط با این منطقه، به دلیل حساسیتهای بسیار بالا و ویژگیهای تخصصی آن، چندین ماه زمان برد. انجام این اقدامات با دقت و استانداردهای ویژهای صورت گرفته است.
به گفته وی، هنگام ورود به پروژه متوجه شدیم که با حساسیت و کیفیت بالا، آب از این نقطه به سمت تهران پمپاژ میشود. دهانه پل که ۱۷۰ متر طراحی شده است، میتوانست کوتاهتر باشد تا هم پل سریعتر آماده و هم تجهیزات سادهتر شود امّا به دلیل ملاحظات زیستمحیطی و پیوستهای مرتبط، ناچار شدیم دهانه ۱۷۰ متری را در ابتدای مسیر طراحی و اجرا کنیم.
انتهای پیام/