ضعف نگهداشت چراغ‌های راهنمایی چالش جدی تهران

ضعف نگهداشت چراغ‌های راهنمایی چالش جدی تهران

علی اصغر قائمی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار آباجان به نقل از ایرنا افزود: وضعیت فعلی تجهیزات ترافیکی پایتخت از جمله چراغ‌های راهنمایی و دوربین‌های کنترل سرعت و سامانه‌های مشابه؛ بدلیل نبود برنامه‌ریزی مناسب برای نگهداشت و تامین بودجه کافی، نگران‌ کننده است.

وی توضیح داد: عملکرد صحیح چراغ‌های راهنمایی به دو عامل اصلی بستگی دارد؛ یکی سیگنال‌های کنترل که وظیفه روشن و خاموش کردن یا تنظیم حالت چراغ‌ها را دارند و دیگری منبع اصلی برق که انرژی مورد نیاز را تامین می‌کند اختلال در هر یک از این بخش‌ها باعث می‌شود چراغ‌ها به درستی عمل نکنند و پلیس نیز در مدیریت ترافیک با چالش مواجه شود.

قائمی با تاکید بر به روزآوری تجهزات ترافکی و عملکرد صحیح در نگهداشت آنها اظهار کرد: حتی تجهیزاتی با عمر مشخص؛ مانند یک لامپ ساده، نیاز به تعویض و نگهداری دوره‌ای دارند بنابراین، مدیریت شهری باید با نظارت دقیق و ممیزی منظم، عملکرد این تجهیزات را تضمین کند.

ضعف نگهداشت چراغ‌های راهنمایی چالشی جدی تهران

وی در پاسخ به این سوال که چرا شورا تذکری به پلیس در خاموشی چراغ های راهنمایی و رانندگی در سطح شهر نمی دهد؟ ادامه داد: مسوول قطع و وصل چراغ‌های تقاطع‌ها پلیس نیست بلکه این مسوولیت این مهم برعهده شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران است، پلیس فقط بهره بردار است.

قائمی تاکید کرد: شهرداری باید بودجه‌های تصویب‌ شده برای شرکت کنترل ترافیک را به درستی اجرا کند و با انتصاب مدیران توانمند، این چالش‌ها را برطرف کند.

این عضو شورای شهر ابراز امیدواری کرد که با اقدامات جدی و اصولی، شهر تهران بتواند از مشکلات ترافیکی فعلی عبور کرده و به شرایط بهتری دست یابد.

ضعف نگهداشت چراغ‌های راهنمایی چالشی جدی تهران

به گزارش آباجان به نقل از ایرنا، انتقادات شورای شهر درحالی مطرح می شود که اخیرا حمید برادران مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران از بهسازی چراغ‌های راهنمایی تهران شرکت کنترل ترافیک تهران خبر داده بود.

وی گفته بود که با توجه به نقش مهم چراغ‌های راهنمایی در مدیریت ترافیک و ایمنی تردد عابرین پیاده، عملیات بهسازی ۸۰۶ چراغ‌های راهنمایی زماندار در سطح شهر تهران از ماه‌های پایانی سال گذشته سرعت گرفته است.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران تاکید کرده بود که از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۳ هزار و ۱۶۷ عملیات اجرایی در تقاطع‌های پایتخت صورت گرفته است یعنی ۳۳ هزار و ۷۷۳ متر کابل‌کشی انجام شده، ۵۹۵ فانوس چراغ راهنمایی، ۹۶۵ تابشگر چراغ راهنمایی و ۱۸ کنترلر هوشمند چراغ راهنمایی نصب شده. ۲۲ تقاطع بازسازی و راه اندازی مجدد شده و ۴۴۰ حلقه شناسگر حضور خودرو جهت اصلاح زماندهی تقاطع‌های نیز نصب شده است.

به گزارش خبرنگار آباجان به نقل از ایرنا، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در تهران نقش حیاتی در مدیریت ترافیک و ایمنی معابر ایفا می‌کنند.

طبق آمار موجود در شهرداری تهران، در حال حاضر بیش از ۴۰۰۰ چراغ راهنمایی در سطح شهر تهران فعال هستند که توسط مرکز کنترل ترافیک شهرداری مدیریت می‌شوند.

این مرکز با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته، زمان‌بندی و هماهنگی این چراغ‌ها را برای بهبود جریان ترافیک و کاهش ازدحام تنظیم می‌کند.

چراغ‌های راهنمایی استاندارد دارای سه رنگ اصلی هستند:قرمز: به معنای توقف کامل.زرد: به معنای آماده شدن برای توقف یا حرکت با احتیاط. سبز: به معنای اجازه حرکت.

گفته می‌شود که نخستین چراغ‌های راهنمایی در دهه ۱۳۳۰ شمسی در تقاطع‌های سپه (امام خمینی) و امیریه (ولی‌عصر) نصب شده‌اند.

ضعف نگهداشت چراغ‌های راهنمایی چالشی جدی تهران

در ماه‌های اخیر شاهدیم که بدلیل افزایش مصرف انرژی و مشکلات مربوط به تأمین برق، برخی از چراغ‌های راهنمایی در سطح شهر با اختلال مواجه شده‌اند و این امر موجب سردرگمی بیشتر رانندگان و عابران پیاده شده است.
به گفته مسوولان شهری، به‌منظور بهبود کارایی و کاهش مصرف انرژی، استفاده از چراغ‌های راهنمایی هوشمند و مجهز به فناوری LED همواره در دستور کار شهرداری قرار دارد.

این چراغ‌ها با قابلیت تنظیم زمان‌بندی بر اساس حجم ترافیک و مصرف انرژی کمتر، می‌توانند به بهبود مدیریت ترافیک و کاهش هزینه‌ها کمک کنند.

به نظر می‌رسد که نگهداری و به‌روزرسانی مستمر این تجهیزات برای حفظ کارایی و ایمنی ترافیک شهری ضروری است.

حتما ببینید

کشیدن پرده سفید بر نمای مجتمع تجاری علاالدین

کشیدن پرده سفید بر نمای مجتمع تجاری علاالدین

به گزارش آباجان به نقل از ایرنا از شهرداری منطقه ۱۱ تهران، فرداد عدالتخواه روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *