به گزارش آباجان به نقل از ایرنا از مرکز ارتباطات و امور بینالملل ایزوایکو، نماینده رییسجمهور در هماهنگی اجرای سیاستهای کلی توسعه مبتنی بر دریا روز چهارشنبه در این نشست، بر ضرورت ایجاد تحرک بیشتر در صنعت کشتیسازی تاکید و مساله تامین مالی طرحها (چهار فروند شناور کانتینربر) را مهم ارزیابی کرد.
علی عبدالعلیزاده پیشنهاد کرد تا با استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی، سیستم بانکی و صندوق حمایت از صنایع دریایی، مکانیزم مناسبی برای تامین مالی این طرحها طراحی شود.
وی بیان کرد: اختلافات موجود بین مجتمع کشتیسازی ایزوایکو و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نباید بهعنوان مانعی برای پیشرفت همکاریها دیده شود بلکه باید این اختلافات با راهکاری منصفانه و قانونی حل و فصل شود.
اختلافات موجود بین مجتمع کشتیسازی ایزوایکو و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نباید بهعنوان مانعی برای پیشرفت همکاریها دیده شود بلکه باید این اختلافات با راهکاری منصفانه و قانونی حل و فصل شود.
محمد رضا مدرس خیابانی مدیر عامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست به ارائه گزارشی از برنامههای آینده و چالشهای پیشرو پرداخت و تاکید کرد: استفاده حداکثری از ظرفیتها و توانمندیهای داخلی در ساخت و تعمیر شناورها از اولویتهای اصلی این شرکت است.
رییس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) نیز با اشاره به اهمیت نقش صنعت در توسعه اقتصاد دریامحور گفت: هدف این سازمان ایجاد همکاری موثرتر بر پایه تعاملات کارشناسی و بهرهگیری از ظرفیتهای موجود در صنعت کشتیسازی داخلی است.
فرشاد مقیمی، ضمن ابراز خرسندی از نگاه مثبت مدیرعامل شرکت کشتیرانی، خواستار اقدام عملی برای سفارش ساخت شناورها از سوی این شرکت به ایزوایکو شد.
مدیرعامل مجتمع کشتیسازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) نیز در این نشست ضمن تاکید بر جایگاه کلیدی مجموعه ایزوایکو در صنعت دریایی کشور به نقش حیاتی کارکنان متخصص، تجهیزات مدرن و تجربیات موفق این مجموعه اشاره کرد.
سلمان ضربی اظهار کرد: مجتمع کشتیسازی ایزوایکو با ساخت سه فروند کشتی کانتینربر اقیانوسپیما با ظرفیت ۲ هزار و ۲۰۰ کانتینر که نخستین نمونه در کشور بوده، جایگاهی ویژه در عرصه بینالمللی کسب کرده است.
وی با تشریح توانمندیها و زیرساختهای پیشرفته این مجموعه، اعلام کرد: ایزوایکو آمادگی کامل برای پاسخگویی به نیازهای داخلی و همچنین سفارشهای بینالمللی را دارد.
مدیرعامل مجتمع کشتیسازی ایزوایکو تاکید کرد: این شرکت آماده ساخت کشتیهای اقیانوسپیما با بهترین استانداردهای جهانی است تا بار دیگر توانمندیهایش را در این حوزه راهبردی به نمایش بگذارد.
ضربی همچنین این دستاوردها را نتیجه سالها تلاش هدفمند و سرمایهگذاری در توسعه فناوری توصیف کرد که سبب شده ایزوایکو به یکی از پیشگامان صنعت دریایی در منطقه تبدیل شود.
در این نشست که برای هماهنگی اجرای سیاستهای کلی توسعه دریامحور در مجتمع کشتیسازی ایزوایکو، برگزار شد، به بررسی راهکارهای همکاری موثر بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی برای پیشرفت در صنعت کشتیسازی پرداخته شد.