به گزارش خبرنگار حوزه سلامت آباجان به نقل از ایرنا، مهدی پیرصالحی روز سه شنبه در گشایش ششمین همایش و نمایشگاه فرآورده های آرایشی، بهداشتی، شوینده و صنایع وابسته در هتل المپیک، افزود: در حوزه شویندهها و محصولات بهداشتی، ما در سطح بینالمللی در حال فعالیت هستیم و باید در زمینه استانداردهای GMP نیز به قدرت عمل کنیم.
وی ادامه داد: علاوه بر این، یکی از اهداف ما ترویج سبک زندگی سالم از طریق محصولات بهداشتی است و به همین منظور، حفظ محیطزیست و گسترش محصولات ارگانیک بهعنوان یک اولویت مهم در دستور کار قرار دارد.
لزوم نظارت دقیق بر زنجیره تولید و شناسهگذاری محصولات
رئیس سازمان غذا و دارو همچنین بر لزوم نظارت دقیق بر زنجیره تولید و شناسهگذاری محصولات تأکید کرد و گفت: در زمینه مقابله با تقلب و قاچاق در حوزه آرایشی و بهداشتی، اقدامات لازم را بهطور جدی انجام خواهیم داد.
وی تاکید کرد: استفاده از آمارنامهها و دادهها به ما این امکان را میدهد که بازار را بهخوبی مدیریت و از این طریق، بازار داخلی و صادراتی را تقویت کنیم.
پیرصالحی افزود: هدف ما در این دوره، تسهیل کسبو کار و کاهش فرآیندهای موازی است. با همکاری ارگانهای مرتبط، تلاش خواهیم کرد این فرآیندها را تسریع کنیم. از انجمنها، سندیکاها و صنوف میخواهیم فرآیندهای غیرضروری را شناسایی کرده و حذف کنند تا فضای کسبوکار بهطور چشمگیری بهبود یابد.
تاکید بر اهمیت ورود به بازارهای منطقهای برای ارزآوری
وی همچنین بر اهمیت ورود به بازارهای منطقهای برای ارزآوری و توسعه صادرات تأکید کرد و گفت: ما باید به بازارهای منطقهای وارد شویم و ارزآوری برای کشور را افزایش دهیم. میز خدمت سازمان غذا و دارو در این نمایشگاه حضور دارد تا فرآیندهای کسب مجوز را برای تولیدکنندگان تسهیل کند.
رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به شرایط اقتصادی و نقش مهم صنعت بهداشتی در بحرانهای مختلف گفت: در دوران کرونا و بحرانهای مشابه، صنعت بهداشت و ضدعفونیکنندهها و شویندهها بهطور مؤثری در کنار مردم بودهاند. هدف نهایی ما همواره ارائه سلامتی برای مردم است و امیدواریم شرایط اقتصادی بهنفع صنعت و مردم پیش برود.
وی با بیان اینکه محصولات آرایشی، بهداشتی و شوینده با سلامت مردم سر و کار دارد، افزود: اولویت سازمان غذا و دارو، کیفیت و ایمنی همچنین شفافیت محصولات تولیدی است و کمک کرده تا برند سازی را به بازارهای جهانی گسترش خواهیم داد.
وی اظهارداشت: این محصولات باید ترویج کننده سبک زندگی سالم بوده و در زمینه حفظ محیط زیست برنامه ریزی خوبی داشته باشند.
به گفته پیرصالحی، وظیفه صنعت آرایشی، بهداشتی و شوینده آن است که نیازهای جامعه را برآورده کند و ارتباط صنعت نیز با دانشگاه موضوع مهمی بوده و باید این ارتباطات گسترش پیدا کند تا محصولات جدید وارد بازارها شود.
معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: معتقدم که به حوزه هوش مصنوعی توجه ویژه ای شود و تولید کنندگان باید دانش خود را به روز رسانی کنند.
رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: در زمینه کسب و کارها نیز باید فعالیت بهتری انجام شود و با تولیدات متنوع ارز آوری خوبی برای کشور داشته باشیم. آمار سرمایه گذاری در حوزه آرایشی و بهداشتی افزایش پیدا کرده است و معتقدم باید به اقتصاد کشور در کنار ارتقای سلامت مردم، کمک کنیم.
مدیرکل آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو نیز گفت: نمایشگاه تولیدکنندگان صنایع بهداشتی باید بین اللملی شود تا بتوانیم جایگاه بازارهای جهانی را کسب و در حوزه صادرات بازاری با کیفیت برای کشور داشته باشیم.
به گفته محمود آل بویه، ضروری است محصولات آرایشی، بهداشتی و شوینده خود را برند سازی کرده تا تولیدات ایران را به خوبی به کشورهای خارجی معرفی کنیم.
وی تاکید کرد :باید در زمینه تولید فرآورده آرایشی و بهداشتی باید یک آمارنامه تدوین شود.
رئیس انجمن فرآوردههای آرایشی و بهداشتی، شوینده و صنایع وابسته نیز در این همایش گفت: برقراری ارتباط بین تولید کنندگان و صادرکنندگان همچنین ایجاد ارتباطی هدفمند در کنار کسب دستاوردهای علمی از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه محسوب می شود.
علیرضاکیانی افزود: عدم امکان تامین نقدینگی کامل و تخصیص به موقع ارز برای واردات مواد اولیه جهت تولید و ماشین آلات، عدم امکان خرید مستقیم به دلیل ایجاد تحریم های ظالمانه از جمله مشکلات موجود در صنعت فرآورده های آرایشی و بهداشتی است.
ششمین همایش و نمایشگاه فرآورده های آرایشی، بهداشتی، شوینده و صنایع وابسته به مدت سه روز در هتل المپیک برگزار است.