به گزارش خبرگزاری آباجان به نقل از تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس، تعداد شکایات ثبت شده مسافران خطوط هوایی به دولت ایالات متحده نشان میدهد که وضعیت پروازها در این کشور طی سال گذشته میلادی بسیار بدتر شده است.
وزارت حمل و نقل آمریکا روز جمعه اعلام کرد که نزدیک به ۹۷۰۰۰ شکایت در سال ۲۰۲۳ دریافت کرده که در مقایسه با سال قبل از آن که حدود ۸۶۰۰۰ شکایت ثبت شده بود، افزایش نشان میدهد.
به گفته این وزارتخانه، شکایات زیادی وجود دارد که باعث شده است بررسی پروندهها و جمع آوری ارقام تا ژوئیه به طول بیانجامد.
این بالاترین تعداد شکایات مشتریان خطوط هوایی از سال ۲۰۲۰ محسوب میشود، یعنی زمانی که شرکتهای هواپیمایی پس از شیوع ویروس کرونا و توقف سفرهای هوایی، در بازپرداخت وجه به مشتریان کند بودند.
بر اساس دادههای پایگاه اینترنتی فلایت اور FlightAware، این افزایش شکایات حتی در زمانی رخ داد که خطوط هوایی پروازهای بسیار کمتری را در ایالات متحده لغو کردند.
در سال گذشته میلادی ۱۱۶۷۰۰ یا ۱٫۲ درصد از کل پروازها لغو شد در حالی که در سال ۲۰۲۲ حدود ۲۱۰۵۰۰ یا ۲٫۳ درصد از کل پروازها در این کشور لغو شده بود.
با این حال، موارد تاخیر در سال گذشته به شدت بالا بود و حدود ۲۱ درصد از کل پروازها را تشکیل میداد.
بیش از دو سوم از کل شکایات در سال گذشته مربوط به شرکتهای هواپیمایی ثبت شده در آمریکا بود، اما یک چهارم به خطوط هوایی خارجی مربوط بود. بقیه این شکایات علیه آژانسهای مسافرتی و اپراتورهای تور هوایی ثبت شده بود.
بر اساس این گزارش، شکایات مربوط به برخورد با مسافران دارای معلولیت در مقایسه با سال ۲۰۲۲ بیش از یک چهارم افزایش یافته است. بیشتر آنها در مورد نژاد یا منشاء ملی بودند.
انتهای پیام/