تولیدکنندگان برای افزایش کیفیت و رضایت مصرف‌کننده سرمایه‌گذاری کنند

تولیدکنندگان برای افزایش کیفیت و رضایت مصرف‌کننده سرمایه‌گذاری کنند

به گزارش خبرنگار اقتصادی آباجان به نقل از ایرنا، سید مهدی فرحی امروز (دوشنبه ۲۱ خرداد) در بیست و دومین همایش ملی روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، اظهار داشت: تولیدکنندگان باید کالاها و خدمات پس از فروش مناسبی برای مصرف‌کنندگان ارایه کنند.

وی افزود: اکنون توزیع بیساری از کالاها، سنتی است و سازوکارهای مناسب برای توزیع وجود ندارد؛ باید اقدامات کارآمدی ارایه و در کنار آن نظارت و بازرسی برای ارتقای کیفیت در نظر گرفته شود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با انتقاد از کم فروشی و گران فروشی، گفت: امروز ادبیات دنیا از مدیریت رضایت مشتری و شاخص‌های ارزیابی رضایت مشتری سخن می‌گوید و دانشگاه‌ها در مقاطع تکمیلی این امور را آموزش می‌دهند و بر کیفیت تاکید می‌کنند.

فرحی اضافه کرد: کیفیت و قیمت محصول، تحویل به موقع، خدمات پس از فروش و تنوع محصول شاخص‌هایی است که در کسب رضایت مشتری در دنیا مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به مشتری‌مداری و اینکه صدای مشتری بر دو نوع است، گفت: نوع اول را همه می‌شنوند و به زمان حال برمی‌گردد و صدای دوم دربردارنده انتظارات آینده مشتری است.

قائم مقام صمت در امور بازرگانی تصریح کرد: کیفیت یعنی رضایت مشتری و برای آن باید هزینه‌کرد در غیر این صورت باید برای شکست هزینه داد.

فرحی با بیان اینکه تنظیم بازار، هنر در برقراری تعادل است، گفت: این امر ۶گام را می‌طلبد. گام اول تولید است، گام دوم تامین و در صورت لزوم از مسیر واردات است. گام سوم صادرات در شرایط مازاد تولید و سه گام دیگر مربوط به مصرف‌کننده است.

وی خاطرنشان کرد: گام اول توزیع، گام دوم نظارت و بازرسی و گام سوم تعزیرات در جایگاه مشت محکم بر کم‌فروشان و گران فروشان است.

به گزارش آباجان به نقل از ایرنا، همایش ملی حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده، با هدف افزایش انگیزه و حساسیت در تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات برای رعایت حقوق مصرف‌کنندگان، افزایش اعتماد و ترغیب مصرف‌کنندگان به استفاده از کالاها و خدمات واحدهای دارای گواهینامه و تندیس، افزایش رقابت سازنده بین تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات در جهت ارائه محصولات کیفی، تلاش در جهت برقراری قیمت عادلانه، تحویل به موقع و ارائه مطلوب خدمات پس از فروش و تشویق مصرف‌کنندگان برگزار شد.

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به‌عنوان متولی برگزاری این همایش از سال ۱۳۸۰، بنگاه‌های اقتصادی برتر حامی حقوق مصرف‌کننده را طی مراسمی با حضور مسئولان کشوری و مدیران بنگاه‌های اقتصادی منتخب، به عموم مردم معرفی و با اعطای گواهینامه و تندیس‌های ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان از آنها تقدیر کرد.

حتما ببینید

صنعتگران چاپ از آثار تحریم بر کسب‌وکارشان می‌گویند

صنعتگران چاپ از آثار تحریم بر کسب‌وکارشان می‌گویند

به گزارش خبرنگار اقتصادی آباجان به نقل از ایرنا، تحریم‌های یکجانبه آمریکا سال‌هاست که به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *