به گزارش آباجان به نقل از ایرنا، علی داودی شنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر بررسی دورهای ایمنی آسانسور بیان کرد: پس از دریافت تاییدیه ایمنی برای آسانسور به مدت یک سال، انجام سرویس و نگهداری منظم و اصولی توسط شرکت عرضه کننده آسانسور ضرورت دارد.
وی گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۱۹۹ تاییدیه ایمنی آسانسور در خوزستان صادر شد.
داودی با تاکید بر لزوم توجه مالکان، مدیران و ساکنان ساختمانهای دارای آسانسور اظهار کرد: با توجه به اینکه صدور گواهی پایان کار برای ساختمان، منوط به ارائه تاییدیه آسانسور به شهرداریهاست و اخذ تاییدیه ایمنی برای آسانسورهای نصب شده در ساختمانهای تازه احداث الزامی است.
مدیر کل استاندارد خوزستان با بیان اینکه تاییدیههای صادر شده اعتبار یک ساله دارند تصریح کرد: مسئولیت اخذ تاییدیه ادواری با مالکان، مدیران و ساکنان ساختمان است.
داودی تاکید کرد: قرارداد نصب و دریافت خدمات برای آسانسور، با شرکتهایی منعقد شود که دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور از صنعت، معدن و تجارت استان هستند.
وی افزود: مردم برای اطلاع از وضعیت اعتبار تاییدیه ایمنی آسانسور، کد ۱۰ رقمی نصب شده در داخل کابین آسانسور را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند.