به گزارش آباجان به نقل از ایرنا از سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، «حسین متولی حبیبی» ارائه خدمات الکترونیکی از سوی این سامانه را گامی مهم در راستای عبور از فرایندهای سنتی و دیجیتالی کردن آنها و همچنین افزایش کارایی در صنعت حمل و نقل مسافری برشمرد.
وی بیانداشت: تسهیل فرایندهای اداری، کاهش مراجعه شرکتهای مسافربری به ادارات استانی، حذف خطاهای انسانی در صدور حواله و استفاده شرکتهای مسافربری به صورت مستمر از خدمات سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، از مزایای این سامانه است.
به گفته متولی حبیبی، شرکتهای مسافربری با استفاده از نام کاربری و رمز عبور سامانه پرداخت الکترونیک psoorat.rmto.ir به همراه تایید هویت از طریق پیامک و توکن امضای دیجیتال، خدمات مورد نظر را دریافت میکنند.
وی با اشاره به اینکه شرکتهای مسافربری میتوانند از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند وارد سامانه شوند، افزود: فرایند صدور حواله شامل چهار مرحله درخواست با انتخاب نوع و تعداد صورتوضعیت، مشاهده و پرداخت بدهی شرکت به سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای از طریق سامانه پرداخت الکترونیک psoorat.rmto.ir، پرداخت حق تمبر و دریافت شماره پیگیری، صدور و چاپ است.
این مسئول سازمان راهداری از رونمایی سامانه صدور حواله الکترونیکی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای در سراسر کشور خبر و ادامهداد: با اجرای مکانیزه قوانین در این سامانه، شرکتهای مسافربری میتوانند با احتساب قانون ۸۰/۲۰ میانگین مصرف سه ماهه خود را دریافت کنند.