امیر صادقی در گفتوگو با خبرنگار سینمایی آباجان به نقل از ایرنا، اظهار کرد: کار اولم بند سیمین است که از دو سال قبل تولید شد. قبل از تولید دو سال برای گرفتن مجوز فیلمبرداری در یک زندان در تلاش بودم؛ اما در نهایت با هزینه شخصی لوکیشنی را گرفتم و زندان را ساختم. این فیلم به جشنواره های مختلفی رفت و اثر تاثیرگذاری بود.
این کارگردان فیلم کوتاه یادآور شد: دومین فیلم من بیت حشرات بود که فیلمبرداری آن در چاله آسانسور انجام و به لحاظ تولید از سخت ترین اتفاقات محسوب می شود.
صادقی تاکید کرد: سینمای کوتاه برای من تجربه و گذر است و می خواهم در این سینما به پختگی برسم. برای همین در تولید آثارم عموما دست به تجربیات جدید می زنم. در کنار این تجربه اندوزی اگر فیلم هایم در جشنواره ها موفق شد اتفاق خوبی است. در ادامه دنبال سریال سازی و تولید سینمای بلند هستم.
این کارگردان سینما تاکید کرد: برای تولید کار اولم خیلی سختی کشیدم؛ زیرا کسی مرا نمی شناخت و دو سال فقط در ایام مختلف، تلاش کردم لوکیشن زندان بگیرم اما در نهایت نشد و برای ساخت فیلم دومم موبایل شخصی ام را فروختم.
صادقی با اشاره به اینکه دو فیلم بند سیمین و بیت حشرات در اکران مدیا در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است گفت: دوست دارم فضاهای جدید را تجربه کنم. فیلمسازی نوین به سینمای ما وارد شود و ژانرهای جدید را امتحان کنیم. معتقدم فیلمسازان نباید به این فکر کنند که فیلمشان چه محتوایی داشته باشد تا در برخی جشنواره ها پذیرفته شود.
وی عنوان کرد: تابوشکنی به قیمت توجه جشنواره های خارجی ارزشی ندارد و اثر باید جایگاه خودش را پیدا کند.
صادقی با اشاره به آخرین ساخته خود فیلم ۴۰ هزار سرباز به عنوان اثر سوم خود تاکید کرد: فیلمنامه این اثر توسط امیر دشتوایی نوشته شد. این اثر لوکیشن های متعددی داشت و با دو کار قبلی من خیلی متفاوت است. فیلمنامه این اثر بسیار دشوار بود و با هزینه شخصی به تولید رسید و در مرحله تدوین است.