به گزارش آباجان به نقل از ایرنا، داود گودرزی روز شنبه در جریان بازدید از چگونگی اجرای طرح جهادی در بزرگراههای امام علی (ع) و شهید همت تهران اظهار کرد: اجرای این طرح از ۲ بزرگراه از ساعات ابتدایی جمعه ۲۵ آبان ماه آغاز شده که در این طرح اقداماتی مانند عملیات بهسازی فضای سبز همچون هرس و خشکهزنی، علفکشی و حذف علفهای هرز، نظافت و پاکسازی فضای سبز، عملیات بهزراعی شامل کند و کوب، اصلاح تشتک، کوددهی، عملیات بازپیرایی و کاشت درخت، درختچه و کاشت نشاء در هر ۲ بزرگراه اجرایی شد.
وی افزود: استفاده از همه ظرفیتهای موجود اجرایی، ارتقا سیما و منظر شهری در بزرگراهها و بهبود کیفیت و نگهداشت شهر از اهداف اجرای این طرح در محورهای بزرگراهی محسوب میشود که در این بازدید که با حضور شهرداران مناطق مرتبط در اتوبان امام علی (ع) در محدوده مناطق (۱، ۴، ۷، ۸، ۱۳، ۱۴، ۱۵و ۲۰) و اتوبان شهید همت در محدوده مناطق (۴، ۳، ۲، ۵، ۲۲) انجام شد، بخش اعظم موضوعات حوزه خدمات شهری مورد بررسی ویژه قرار گرفت.
ایجاد وضعیت مطلوب در پایانهها اولویت است
سرپرست سازمان مدیریت حملونقل بار و پایانههای مسافری شهر تهران با تاکید بر رصد مستمر و میدانی مدیران پایانهها از وضعیت نگهداشت پایانه، گفت: اولویت اول سازمان پایانهها ایجاد وضعیت مطلوب در پایانهها و رضایت مردم، مسافران و مراجعان است. هرچقدر برای مردم فعالیت و کار شود بازهم کم است.
حمیدرضا رحمانی در اولین جلسه شورای مدیران این سازمان افزود: یکی از موضوعات قابلتوجه بحث مربوط به نظافت پایانهها است که با توجهبه تعدد عبور و مرور و رفتوآمد در پایانهها باید مدیران پایانه نظارت جدیتری در مورد سرویسدهیها داشته باشند. باید اصول و روشی برای نگهداشت و نظارت بر پایانهها وجود داشته باشد.
وی از تدوین دستورالعمل نگهداشت برای پایانهها، خبر داد و اظهار کرد: در این دستورالعمل موارد مربوط به موضوع نگهداشت پایانهها در نظر گرفته میشود و این مهم به یکپارچگی و خدماترسانی مناسب در پایانهها کمک شایانی خواهد کرد. پایانه محل خدمترسانی به مردم است و وظیفه اول ما جلب رضایت شهروندان و مسافران است.
سرپرست سازمان مدیریت حملونقل بار و پایانههای مسافری شهر تهران، اضافه کرد: باید با ایجاد فضای مطلوب در پایانهها خاطرهای خوب از لحظه ورود تا خروج از شهر در ذهن شهروندان و مسافران باقی بماند و باید همه ظرفیتها و پتانسیلهای سازمان پایانهها ایجاد رضایتمندی شهروندان و مسافران باشد. همچنین تعامل و همکاری موثر و مستمر میان سازمان پایانهها و تعاونیهای مسافربری به ارتقای سطح خدماترسانی به مسافران و مراجعان منجر میشود.
رحمانی همچنین بر ضرورت پیشبینی تمهیدات لازم در ایام بارندگی و فصل سرما تاکید کرد و گفت: باید تمهیدات لازم از جمله لایروبی انهار و کانالها و شن و نمکپاشی معابر پایانهها هنگام بارش برف و یخبندان در نظر گرفته شود که باعث بروز مشکل در ایام بارندگی و یخزدگی نشویم. برنامهریزی برای اجرای برنامه و فضاسازی فرهنگی در مناسبهای ملی و مذهبی در فضای پایانهها نیز ضروری است.