به گزارش خبرگزاری آباجان به نقل از تسنیم به نقل از راشاتودی، بازار کالاهای لوکس شخصی برای اولین بار پس از بحران مالی ۲۰۰۸ (بهجز دوره محدودیتهای کووید) با رکود مواجه خواهد شد.
این گزارش که توسط شرکت مشاوره “بین و کامپنی” (Bain & Company) با همکاری انجمن تولیدکنندگان کالاهای لوکس ایتالیا (آلتاگاما) منتشر شده، کاهش ۲ درصدی برای این بخش را در سال جاری میلادی پیش بینی کرده است که ارزش آن را به ۳۶۳ میلیارد یورو (۳۸۴ میلیارد دلار) میرساند.
این کاهش به دلیل عدم قطعیتهای کلان اقتصادی و کندی رشد در چین است که باعث کاهش هزینهکردهای مصرفکنندگان شده است.
این گزارش نشان میدهد که این روند بهویژه در میان نسل Z (متولدین ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۲) مشهود است. هزینههای بالا و کاهش وفاداری مشتریان، خرید از برندهای لوکس را برای بسیاری از این نسل کاهش داده است.
بر اساس این گزارش، حدود ۵۰ میلیون مصرفکننده کالاهای لوکس در دو سال گذشته “یا این بازار را ترک کردهاند یا مجبور به ترک آن شدهاند.”
هزینههای جهانی برای کالاهایی مانند پوشاک، کیف، جواهرات و لوازم آرایشی در سال ۲۰۲۴ تقریباً ثابت خواهد بود و به حدود ۱٫۵ تریلیون یورو (۱٫۶ تریلیون دلار) خواهد رسید.
این گزارش همچنین پیشبینی میکند که تنها حدود یکسوم برندهای لوکس در سال ۲۰۲۴ با رشد مثبت مواجه شوند، که این رقم نسبت به دوسوم سال گذشته کاهش نشان میدهد. بسیاری از برندها با افت درآمد روبهرو خواهند شد.
انتهای پیام/