به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آباجان به نقل از تسنیم، افشار خاکباز؛ معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور اظهار کرد: از ابتدای ایجاد سامانه املاک و اسکان در فروردین ماه ۱۴۰۰ تاکنون، سازمان ثبت احول کشور به صورت بر خط با این سامانه در ارتباط بوده و همکاری مستمر با این سامانه صورت گرفته است.
معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه این سازمان روزانه به ۲۰۰ دستگاه در ۲۰۰ هزار نقطه خدمات بر خط ارائه میکنند، افزود: همکاری سازمان ثبت احوال کشور با وزارت راه و شهرسازی در حوزه احراز هویت اشخاص از سال ۱۳۹۹ آغاز و در خصوص همکاری با سامانه املاک و اسکان از ابتدای ایجاد این سامانه در فروردین ماه ۱۴۰۰ و با نگرش ملی صورت گرفته است که در این راستا سرویسهای الکترونیکی مورد نیاز، نظیر استعلام اطلاعات هویتی اشخاص، استعلام نشانی محل اقامت قانونی اشخاص، استعلام روابط سببی و نسبی، استعلام اعضای خانوار شخص، تایید رابطه والد و فرزندی شخص و تایید و یا عدم تایید آخرین واقعه سببی شخص در اختیار وزارتخانه راه و شهرسازی قرار گرفته است.
خاکباز با تاکید بر اجرای قانون و مصوبه اخیر هیئت وزیران در خصوص مرجعیت سازمان ثبت احوال کشور در ثبت و ارائه نشانی اشخاص حقیقی به دستگاههای اجرایی بیان کرد: این سازمان حسب تکالیف و ضرورتهای قانونی، آمادگی همکاری با تمامی دستگاهها و نهادها را در خصوص ارائه سرویس احراز هویت و نشانی اشخاص را دارد و هیچگونه محدودیتی در خصوص ارائه سرویسها وجود ندارد.
معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال با اشاره به انتشار برخی اخبار در خصوص عدم همکاری سازمان ثبت احوال کشور با سامانه املاک و اسکان گفت: سازمان ثبت احوال کشور در راستای وظایف و تکالیف قانونی خود به صورت مستمر در حال ارائه اطلاعات هویتی و نشانی اشخاص حقیقی به دستگاههای اجرایی است و همکاری با سامانه املاک و اسکان نیز از این موضوع مستثنی نیست.
انتهای پیام/