شادی مالکی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار آباجان به نقل از ایرنا اظهار کرد: سیستم شاتل در حال بروز رسانی است و قرار است مدل جدید تری برای فعالیت ون تاکسیها در سطح شهر تعریف شود و با شیوه جدید به شهر باز گردند.
وی افزود: همچنین قرار است در مدل جدید خدمات رسانی سرویس دهی بهتری نسبت به دوره فعلی از سوی این ون تاکسیها به شهروندان ارایه شود.
مدیرعامل تاکسیرانی تهران با تاکید بر اینکه طی یکسال گذشته فعالیت ون تاکسیها بصورت آزمایشی انجام شد، ادامه داد: در این مدت، ۵۰ دستگاه ون تاکسی در ناوگان فعالیت داشت اما در دوره جدید قرار است مجموع ون تاکسیها به ۲۵۲ دستگاه برسد که همگی به ناوگان حمل و نقل پایتخت اضافه شوند.
فعالیت شاتل تاکسی با روش جدید
مالکی تاکید کرد: تاکنون فعالیت شاتل تاکسی بصورت آزمایشی بود تا ارزیابی شود که فعالیت آنها در شهر تهران ادامه داشته باشد یا خیر که بدلیل رضایت مثبت شهروندان تصمیم به ادامه اجرای طرح شاتل تاکسی گرفته شد.
مالکی در پاسخ به این سوال که تکلیف کسانی که بصورت هفتگی اقدام به رزرو بلیت شاتل تاکسی کردهاند برای بازگرداندن وجه پرداختی اشان چه میشود؟ گفت: در سامانه شهرزاد؛ خدمات رزرو صندلی شاتل تاکسی وجود دارد و این امکان فراهم است که مشتریان صندلی خود را رزرو یا ابطال کنند بنابراین کسانی که صندلی رزرو داشتهاند، میتوانند اقدام به ابطال صندلی خود کنند که وجه پرداختی به کیف پول آنان باز گردد.
مدیرعامل تاکسیرانی تهران در پاسخ به این سوال دیگری درباره افزایش مبلغ تسهیلات نوسازی به تاکسیرانان هم اضافه کرد: این مبلغ از ۱۵۰ میلیون تومان به ۳۰۰ میلیون تومان ارتقا یافته است.
مالکی یادآور شد: این تسهیلات ویژه نوسازی تاکسیهای غیر برقی است و برای تاکسیهای برقی هم تسهیلات ویژهای تدارک دیده شده که اطلاع رسانی خواهد شد.
مالکان شاتل تاکسی منتظر مجوز کار
به گزارش خبرنگار آباجان به نقل از ایرنا، شنیده میشود که علت تغییر در خدمات رسانی شاتل تاکسیها با توجه به اختلاف میان شهرداری تهران با وزارت کشور کمی سیاسی شده باشد.
بک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار آباجان به نقل از ایرنا گفت: جمع آوری ون تاکسیها از سطح شهر با دستور و ابلاغ شهردار تهران از روز گذشته صورت گرفته است.
وی درباره این اقدام یکباره شهرداری اینطور توضیح داد: هنگامی که شهرداری تهران ونها را خریداری کرد قرار بود ۷۰ درصد هزینه پرداختی را وزارت کشور بپردازد.
وی افزود: قرار شد با این اقدام مشترک؛ فعالیت ون تاکسیها بر اساس خط مشیها و دستورالعملهای وزارت کشور انجام شود بر همین اساس با دستورالعمل وزارت کشور ون تاکسیها به میادین شهر برده شدند و بصورت آزمایشی فعال شدند تا روال کار پیش برود.
وی ادامه داد: بخاطر تاخیر وزارت کشور (دولت سیزدهم) در پرداخت وجه تعیینی ون تاکسیها، اعتراضهای شهرداری تهران بجایی نرسید لذا مجبور شد تمام وجه این خودروها را پرداخت کند که بدنبال آن به وزارت کشور اعلام کرد با پرداخت کامل وجه ونها، از این پس مدیریت شاتل تاکسی را خود بر عهده گرفته و با روش تعیینی خود مدیریت خواهد کرد که اینگونه اختلافات درباره این موضوع حل و فصل شد.
این فرد آگاه اظهار کرد: وزارت کشور مسوولیت کامل فعالیت ون تاکسیها را به شهرداری تهران سپرد و اینگونه بود که ون تاکسیها از سطح شهر جمع شدند تا با روش جدید شهرداری تهران دوباره به شهر باز گردند و به شهروندان خدمات ارایه دهند.
برخی از شهروندان تهرانی هم در تماس تلفنی به خبرنگار آباجان به نقل از ایرنا گفتند که از خدمات رسانی ون تاکسیها و نیز رزرو هفتگی بلیت این ونها راضی بوده و جمع آوری آنها دغدغه جدیدی برای شان ایجاد کرده است.
همچنین آنان با ابراز رضایت از کار شاتل تاکسیها گفتند که ون تاکسیها جایگزین مناسبی برای سرویس رسانی به موقع آنان به محل کارشان بوده است.
برخی از آنها هم با ابراز نگرانی از ممانعت از فعالیت ون تاکسیها و بازپس گیری وجه پرداختی شان به شاتل تاکسی بابت رزرو آینده، افزود: از هر کجا پیگیری میکنیم کسی پاسخگو نیست تا بتوانیم پول پرداختی امان را باز پس گیریم.
به گزارش آباجان به نقل از ایرنا، روز گذشته شهردار تهران طی گزارشی در شورای شهرتهران در حضور حضار اعلام کرد که بابت خرید هر دستگاه ون تاکسی شهرداری تهران یک میلیارد و ۲۰ میلیون تومان پرداخت کرده است.