مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به هوشمندسازی و مولدسازی منابع راه‌آهن کمک کند

مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به هوشمندسازی و مولدسازی منابع راه‌آهن کمک کند

به گزارش آباجان به نقل از ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، جبارعلی ذاکری در دیدار با رئیس، معاون آموزش و توسعه فناوری و مدیران بخش‌های تحقیقاتی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، با اشاره به هزینه سالیانه ۷۰۰ میلیارد تومانی نگهداری و تعمیرات لوکوموتیوها، گفت: مرکز تحقیقات می‌تواند در ارائه راهکارهای نوین برای نگهداری خطوط، لوکوموتیوها و بهینه‌سازی منابع، از جمله هوشمندسازی و مولدسازی منابع، با راه‌آهن همکاری کند.

وی بر استقلال علمی مراکز تحقیقاتی در ارائه خدمات مشاوره فنی و آزمایشگاهی تأکید کرد و افزود: شرکت راه‌آهن آمادگی دارد از ظرفیت مرکز تحقیقات در شناسایی مشکلات و واگذاری تست‌های کیفیت و کارایی تجهیزات ریلی استفاده کند.

مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به چالش‌های دوام بتن تراورس‌ها و ابنیه فنی در شرایط محیطی تهاجمی، از ارزیابی بتن گوگردی به عنوان راهکاری برای مقابله با خوردگی خبر داد و گفت: با حمایت شرکت راه‌آهن و پیمانکاران، از پوشش گوگردی تراورس‌ها در بخشی از محور بافق-بندرعباس و تولید تراورس‌های جدید با بتن گوگردی استفاده خواهیم کرد.

ذاکری بر اهمیت آموزش‌های مستمر و احیای آموزش‌های سیار کارکنان راه‌آهن تأکید کرد و گفت: برای توانمندسازی و مدیریت استعدادها و احراز صلاحیت عوامل اجرایی راه‌آهن، باید از ظرفیت مرکز تحقیقات بهره‌برداری کنیم.

آمادگی مرکز تحقیقات در ارایه راهکارهای نوآورانه برای رفع نیازهای فناوری شرکت راه‌آهن

در این دیدار، محمدمهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز آمادگی مرکز را برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک با شرکت راه‌آهن و اجرای سند بالادستی ضوابط ریلی تدوین‌شده با همکاری سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد و افزود: با استفاده از ظرفیت قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، این مرکز آمادگی دارد تا در شناسایی و احصای مسائل و یافتن راهکارهای نوآورانه برای رفع نیازهای فناوری شرکت راه‌آهن همکاری کند.

حیدری همچنین با تشریح فرایند احداث آزمایشگاه مرجع ریلی کشور در مرکز تحقیقات گفت: این آزمایشگاه به افزایش طول عمر مفید تجهیزات و زیرساخت‌های ریلی از طریق روش‌های پیشرفته آزمایش و کنترل کیفیت و پیشگیری از هزینه‌های بالای تعمیرات کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: این آزمایشگاه با شناسایی زودهنگام عیوب و ارائه راهکارهای مناسب برای تعمیر و نگهداری پیشگیرانه، نقش مهمی در بهبود عملکرد و کاهش هزینه‌های راه‌آهن ایفا خواهد کرد.

حتما ببینید

ممنوعیت تردد دو طرفه در آزادراه تهران-شمال و محور چالوس

ممنوعیت تردد دو طرفه در آزادراه تهران-شمال و محور چالوس

به گزارش آباجان به نقل از ایرنا از مرکز مدیریت راه‌های کشور، محور چالوس و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *