به گزارش آباجان به نقل از ایرنا، انسان با سواد گذشته، علاوه بر دانش گسترده، از مهارتهای زندگی کافی نیز برخوردار بود و در آن دوران، سواد و شعور در پیوند با یکدیگر قرار داشتند.
با گسترش عصر جدید و تخصصی شدن علوم، محدوده هوش و سواد انسانها کم شد و یونسکو برای قرن بیست و یکم، انواع سواد را در ۶ دسته سواد عاطفی، سواد ارتباطی، سواد مالی، سواد رسانهای، سواد تربیتی و سواد رایانهای تقسیم بندی کرده است و هر فردی براساس شرایطش نیازمند تقویت توان خود در یک حوزه از این دستهبندی است.
با توجه به همه گیر شدن استفاده از اینترنت و شبکههای اجتماعی، ارتقای سواد رسانهای از اهمیت ویژهای برای همگان برخورد است و باید باور کنیم که در حال حاضر هر انسانی دارای دو شخصیت حقیقی و شخصیت مجازی است.
فضای مجازی را باید به عنوان حقیقتی مهم و بزرگ در حال و آینده قبول کنیم و خود را برای تغییراتی بزرگ در سبک زندگی مان آماده کنیم.
کشورهای غربی نیز این حقیقت را جزئی از زندگی واقعی خود دانسته و تمام نهادهای خود از جمله آموزش و پرورش را متناسب با نیازهای آینده خود آماده کردند و از مقطع دبستان رژیم کار با رسانه را به کودکان آموزش میدهند.
همواره محتوای تولید شده توسط رسانهها پیامی دارد که باید آن را از روشهای مختلفی به مخاطبان خود منتقل کرد.
یکی از مراکز زیر مجموعه فنی و حرفهای خمین با درک اهمیت فضای مجازی و تولید محتوا موفق به کسب عنوان نخست ششمین رویدادملی تولید محتوای دیجیتال استان مرکزی و راهیابی به مرحله کشوری این مسابقات شده است.
به گفته سحر راشدی مدیر این مجتمع آموزشی، با برگزاری دورههای آموزشی تولید محتوا و مدیریت فروش دیجیتال فرصت اشتغالزایی برای علاقمندان به ادمین و بلاگر شبکه های اجتماعی را ایجاد کند.
همچنین این مرکز فنی و حرفهای با درک شرایط منطقه و بین الملل پویانمایی با موضوع حمله سایبری اسرائیل به سوریه با کمک مالی آمریکا تولید کرد که مورد توجه داوران ششمین جشنواره تولید محتوای دیجیتال استان مرکزی قرار گرفت تا در بین ۱۳۰ شرکت کننده نخبه بسیجی و غیر بسیجی موفق به کسب مقام نخست شوند.