سعید بشیری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار آباجان به نقل از ایرنا اظهار کرد: برنامه ریزی برای رفع بیش از ۲۰۰ نقطه حادثه خیز دیگر در دستور کار دستگاههای ذیربط از جمله راهداری، راه و شهرسازی و شهرداری است
وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه چراغهای راهنمایی و رانندگی در زمان قطعی برق دچار خاموشی میشوند و این موضوع تردد شهروندان را مختلف کرده و باعث افزایش ترافیک در معابر و تقاطعها میشود، افزود: شهرداری تهران قرار است هرچه سریعتر مشکل برق چراغهای راهنمایی راهنمایی و رانندگی را حل کند.
معاون فرماندار تهران تاکید کرد: نباید کاری کرد که این موضوعات پیشپا افتاده مردم را در ترددهایشان دچار مشکل کند.
وی ادامه داد: موضوع خرابی یا عدم فعالیت چراغها در زمانی که برق میرود، در شورای عالی ترافیک مطرح و قرار شده شهرداری تهران گزارش دقیقی از آخرین وضعیت آنها را در اختیار فرمانداری تهران بگذارد.
بشیری در بخش دیگری اضافه کرد: تاکید فرمانداری این است که دوربینهای ثبت تخلف غیرفعال در سطح شهر هر چه زودتر اورهال شوند.
به گفته وی، دوربینهای جدیدی هم قرار شده خریداری و در نقاط مشخص پایتخت، کارگزاری شود.
یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران چندی پیش در گفتگویی با خبرنگار آباجان به نقل از ایرنا، اظهار کرده بود که وضعیت فعلی تجهیزات ترافیکی پایتخت از جمله چراغهای راهنمایی و دوربینهای کنترل سرعت و سامانههای مشابه؛ بدلیل نبود برنامهریزی مناسب برای نگهداشت و تامین بودجه کافی، نگران کننده است.
علی اصغر قائمی معتقد بود عملکرد صحیح چراغهای راهنمایی به دو عامل اصلی بستگی دارد؛ یکی سیگنالهای کنترل که وظیفه روشن و خاموش کردن یا تنظیم حالت چراغها را دارند و دیگری منبع اصلی برق که انرژی مورد نیاز را تامین میکند اختلال در هر یک از این بخشها باعث میشود چراغها به درستی عمل نکنند و پلیس نیز در مدیریت ترافیک با چالش مواجه شود.
وی با تاکید بر به روزآوری تجهزات ترافکی و عملکرد صحیح در نگهداشت آنها گفته بود: حتی تجهیزاتی با عمر مشخص؛ مانند یک لامپ ساده، نیاز به تعویض و نگهداری دورهای دارند بنابراین، مدیریت شهری باید با نظارت دقیق و ممیزی منظم، عملکرد این تجهیزات را تضمین کند.