رتبه‌بندی معلمان با وجود بودجه بالا باعث نارضایتی شد

رتبه‌بندی معلمان با وجود بودجه بالا باعث نارضایتی شد

به گزارش خبرنگار گروه جامعه آباجان به نقل از ایرنا، حمیدرضا حاجی بابایی روز شنبه در جشنواره ملی پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان ایجاد شد تا معلم تربیت کند و پس از آن معلمان را با انجام دوره های آموزشی ضمن خدمت، به‌روز کند.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین موانع برای ایجاد دانشگاه فرهنگیان سایر دانشگاه‌ها بودند، افزود: آموزشکده‌های فنی را وقتی به وزارت علوم منتقل کردیم به رسمیت شناخته شدند و اکنون برای کشور همانند اکسیژن عمل می‌کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در دانشگاه فرهنگیان ۶۴ پردیس داریم، یادآورشد: نباید آن را تبدیل به مدرسه کنیم و در هر شهر و روستا یک پردیس ایجاد کنیم. در دوره‌ای به دنبال تعطیلی دانشگاه فرهنگیان بودند و ظرفیت پذیرش را به ۳ هزار دانشجو رساندند.

حاجی بابایی با بیان این مطلب که من ماده ۲۸ را قبول ندارم، گفت: حاکمیت باید نفت را برای آموزش، بهداشت و امنیت هزینه کند و سایر موارد نیز باید به بخش خصوصی واگذار شود.

ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، به تامین بخشی از نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش می‌پردازد که امکان توسعه آن از طریق واحدهای دانشگاهی وجود ندارد. بر اساس این اساسنامه، آموزش و پرورش می‌تواند با رعایت ضوابط و مقررات، از میان دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها برای تامین نیروی موردنیاز خود، استخدام کند.

وی با اشاره به اینکه قلب تپنده نظام تعلیم و تربیت دانشگاه فرهنگیان است و راه نجات آموزش و پرورش از طریق این دانشگاه است، افزود: ایجاد معاونت اقتصادی در آموزش و پرورش هیچ معنایی جز فروش مدارس برای کسب درآمد ندارد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: رتبه بندی بسیار بد اجرا شد و تاریخ سراغ ندارد مجلس یک جا ۵۰ هزار میلیارد تومان به رتبه بندی اختصاص دهد اما به دلیل اجرای بد، کاری که می‌توانست باعث خوشحالی معلمان شود، باعث آزار آنها شد.

حاجی بابایی یادآورشد: در دانشگاه فرهنگیان باید روی تربیت معلمان توانمند کار کرد و با دانش‌آموزان فقط باید از زبان معلمان حرف زد و تعلیم و تربیت یک شبکه محبتی است و اگر روابط خوب باشد دانش آموزان حرف معلم را می‌پذیرند.

حجت‌الاسلام علی لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی نیز در همایش ملی تعلیم و تربیت در گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: پنج محور اساسی عمل انقلابی شامل دلسوزی، اقدام مبتکرانه، اقدام منصفانه، اقدام بدون اهانت و توهین، و اقدام قاطعانه و عادلانه است.

وی افزود: این پنج محور کلی، باید در عمل به عنوان نقشه‌راه در دوره کنونی مورد توجه قرار گیرد. در این مسیر، دلسوزی و توجه به شرایط دیگران، ابتکار عمل در حل مشکلات، و تصمیم‌گیری قاطع و عادلانه از ارکان اصلی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادامه داد:  باید خود را در تحولات تاریخی ایران و ایران اسلامی به عنوان افرادی بدانیم که ماموریتی داریم تا رسالت انقلاب را از یک دوره به دوره دیگر منتقل کنیم.

لطیفی خاطرنشان کرد: این گردهمایی فرصتی است برای فهم بهتر از مسئولیت‌های ما در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی و امید است به برکت این همایش، همه ما بتوانیم گام‌های مؤثری در راستای اعتلای آموزش و پرورش کشور برداریم. 

حتما ببینید

شیوع شپش در مدارس رصد می‌شود/وضعیت تحت کنترل است

شیوع شپش در مدارس رصد می‌شود/وضعیت تحت کنترل است

صادق ستاری‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه آباجان به نقل از ایرنا درباره افزایش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *