معاون وزیر: رفع مشکلات آموزش و پرورش مورد توجه دولت و مجلس است

معاون وزیر: رفع مشکلات آموزش و پرورش مورد توجه دولت و مجلس است

به گزارش خبرنگار آباجان به نقل از ایرنا، قاسم احمدی لاشکی عصر چهارشنبه در همایش تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز شهرستان گنبدکاووس افزود: مجلس تلاش زیادی برای رفع مطالبات فرهنگیان از جمله تصویب طرح رتبه‌بندی معلمان و تعیین وضعیت نیروهای سرایداری انجام داده که قابل قدردانی است.

وی با قدردانی از تلاش نیکوکاران مدرسه‌ساز کشور گفت: جایگاه این عزیزان و کار نیک آنان ارزشمند است چون مدرسه نقطه آغاز دانشمند شدن دانش آموزان ما است.

احمدی لاشکی با اشاره به گفتمان نهضت‌ مدرسه سازی دولت وفاق تصریح کرد: این گفتمان شعار نیست بلکه اعتقاد قلبی دکتر پزشکیان است و تاکنون ۱۵ جلسه با متولیان این حوزه برگزار کرده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به فعالیت ۷۲۸ اداره آموزش و پرورش در کشور و تشکیل شوراهای آموزش و پرورش گفت: این شوراها در سال گذشته ۲۸ هزار مصوبه داشتند که ۸۵ درصد آنها اجرایی و ادارات آموزش و پرورش ۱۴ همت منابع مالی دریافت کردند.

احمدی لاشکی به گفتمان عدالت آموزشی مورد تاکید دولت و مجلس و ضرورت نظام‌مندشدن ساخت و سازهای ِآموزشی توسط نیکوکاران هم اشاره کرد و از نمایندگان مجلس خواست نظارت بیشتری در این بخش و منابع تخصیصی در بودجه سال آینده داشته باشند تا خیرین در مکان‌های دارای اولویت مدرسه بسازند.

وی گفت: یکی از مصوبات خوب مجلس اختصاص سه دستگاه خودرو (مینی بوس، دوکابین و سواری) به هر یک از ادارات آموزش و پرورش کشور در سال آینده است که باید بر انجام صحیح آن توسط دستگاه‌های متولی نظارت شود.

احمدی لاشکی بابیان اینکه آموزش و پرورش تنهاست و به تنهایی نمی تواند مشکلات خود را حل کند، اضافه کرد: اینکه در سند تحول و یا ماده ۹۲ قانون برنامه هفتم توسعه همه دستگاه‌ها مکلف هستند کنار آموزش و پرورش باشند اما در عمل کنار این نهاد نیستند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش ادامه‌ داد: در سال ۲۰۲۴ دانش‌آموزان ایرانی در المپیادهای علمی رتبه سوم جهان را کسب کردند و یا در حوزه ورزش افتخارات خوبی بدست آوردند که جای قدردانی دارد.

احمدی لاشکی همچنین سازماندهی و تعیین وضعیت نیروهای انسانی را از مهمترین اولویت های وزیر آموزش و پرورش دانست و گفت: جلسات این موضوع هر هفته با حضور ۲ نماینده از کمیسیون آموزش مجلس برگزار می شود.

وی افزود: طی چند سال اخیر ۹۲ هزار نیروی خرید خدمت، حق التدریس، مربیان پیش دبستانی، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، معلمان قرآنی و طرح امنیت تعیین وضعیت شدند و بقیه نیز به تدریج ساماندهی خواهند شد.

احمدی لاشکی اضافه کرد: اکنون ساماندهی و تعیین وضعیت ۲۶ هزار و ۳۰۰ نفر از نیروهای خرید خدمت که پنج هزار و ۴۰۰ نفر آنها سهمیه استان سیستان و بلوچستان است، در آزمونهای استخدامی پیش رو با اختصاص ضرایب مناسب متناسب با سابقه خدمت شان جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

به گفته وی در قانون بودجه سال آینده، تعیین وضعیت این نیروها و نیز آموزشیاران نهضت و مربیان پیش دبستانی پیش بینی شده که در صورت نهایی شدن آن، اقدام خواهد شد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش گلستان هم در این مراسم با اشاره به شاخص سرانه فضای آموزشی کشور که ۶.۲ مترمربع است، گفت: این شاخص در این استان ۴.۳۷ مترمربع است که حدود ۲ متر کمتر از متوسط کشوری است.

قدرت الله نظری افزود: برای جبران عقب‌ماندگی آموزشی گلستان نیاز به حمایت و اعتبارات ویژه و نیز مشارکت بیشتر مردم و نیکوکاران در امر مدرسه‌سازی وجود دارد.

وی با اشاره به گفتمان و شعار دولت چهاردهم درخصوص نهضت‌ مدرسه‌سازی اضافه کرد: وقتی اولویت نخست دولت به این موضوع مهم اختصاص دارد همه باید به دولت برای تحقق گفتمان مدرسه سازی کمک کنند.

نظری ادامه داد: باید از همه ظرفیت‌های گلستان برای جبران عقب ماندگی آموزشی استفاده کنیم.

به گفته وی هم اکنون ۵۰۰ خیر مدرسه ساز در گلستان فعال هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان هم در این مدارس با قدردانی از کمک‌های خیرین مدرسه ساز گفت: طی ۲.۵ سال گذشته خیرین سه هزار میلیارد ریال به امر مدرسه سازی در این استان کمک کردند.

وحید فراهی افزود: شاخص گلستان در امر فضای های آموزشی پایین تر از متوسط کشوری است که باید آنرا جبران و محرومیت های را برطرف کنیم.

حتما ببینید

فیلم| بازدید معاون وزیر آموزش و پرورش از مدارس نیمه‌کاره گنبدکاووس

فیلم| بازدید معاون وزیر آموزش و پرورش از مدارس نیمه‌کاره گنبدکاووس

دریافت ۵۵ MB

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *