صنعت نساجی و پوشاک ایران در تقاطع نوآوری و توسعه

صنعت نساجی و پوشاک ایران در تقاطع نوآوری و توسعه

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری آباجان به نقل از تسنیم از کرج، یدالله مالمیر عصر روز گذشته در حاشیه جلسه هماهنگی برگزاری همایشی با محوریت چالش‌ها و رویکردهای نوین، برندها، مراکز خرید و صنعت خرده‌فروشی در حوزه نساجی، پوشاک و چرم، گفت: در کشور ما بخش عمده‌ای از ظرفیت مراکز خرید به عرضه و فروش پوشاک اختصاص دارد، به همین دلیل برگزاری چنین همایشی برای طرح و بررسی دغدغه‌های فعالان عرصه نساجی، پوشاک و صنایع وابسته ضروری است.

رئیس انجمن صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم استان البرز بیان کرد: در زنجیره تولید تا فروش محصول در این حوزه، حلقه مفقوده‌ای داریم که در این خصوص پرداختن به تعاریفی همچون سفر مشتری اهمیت بالایی دارد، زیرا یک مشتری زمانی که از یک برند خرید می‌کند، در حقیقت سفری را آغاز کرده که ایجاد جذابیت برای او در این مسیر از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به چالش منابع انسانی که برندهای صنعت نساجی، پوشاک و چرم و فروشندگان در این حوزه ممکن است با مشکلات جدی در خصوص آن مواجه باشند، افزود: بخش قابل توجهی از منابع انسانی در مجموعه‌های تولیدی و بازار را در حال حاضر نسل زِد تشکیل می‌دهد که در علم مرتبط به این صنعت فروش، خبره و کاربلد هستند، اما به دلیل عدم تجربه کاری، به بسیاری از اصول پایه و روش‌های کار آشنا نیستند.

مالمیر با بیان اینکه دیگر موضوع مهم برای کمک به توسعه و رونق صنعت نساجی، پوشاک و چرم استان البرز، بحث فروش‌های اینترنتی است، توضیح داد: این روش‌های نوین فروش نه تنها دسترسی به بازارهای جدید را تسهیل می‌کند، بلکه به تولیدکنندگان این امکان را می‌دهد که محصولات خود را به صورت مستقیم به مصرف‌کنندگان عرضه و از این طریق سود بیشتری کسب کنند.

رئیس انجمن صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم استان البرز در خصوص دلیل برگزاری این همایش در البرز عنوان کرد: درصد قابل توجهی از نیاز کشور در حوزه نساجی و پوشاک، به ویژه تأمین مایحتاج پایتخت در این بخش در البرز تولید می‌شود، به گونه‌ای که بسیاری از فعالان صنعت مربوطه دارای بخش‌های تولیدی و کارخانه‌ای یا دفاتر فروش در این استان هستند.

وی گفت: در این صنعت، تولیدکنندگان نام‌آوری در البرز فعالیت دارند که از صادرکنندگان معتبر هستند و می‌توانند تجارب خود را در اختیار نسل جوانی قرار دهند که می‌خواهند وارد عرصه‌های بین‌المللی برای عرضه و فروش محصولات تولیدی خود شوند، اما قطعاً با چالش‌هایی مانند شناسایی بازار مناسب و تأمین نقدینگی مواجه هستند که باید در این خصوص آموزش‌های علمی لازم را از طریق برگزاری همایش‌های این‌ چنینی دریافتکنند.

مالمیر با بیان اینکه همایش محوریت چالش‌ها و رویکردهای نوین، برندها، مراکز خرید و صنعت خرده‌فروشی در حوزه نساجی، پوشاک و چرم فرصتی برای گردهمایی صنعتگران، اتحادیه‌ها و بازاریان در این بخش است، افزود: از طرفی این همایش فرصتی برای مذاکره با بخش دولتی است و هر چه نمایندگان دانش و تجربه بیشتری برای ارتباط و تعامل با ادارات و نهادهای خدمت‌رسان و مطالبه‌گری در این حوزه داشته باشند، به نتایج مطلوب‌تری دست خواهیم یافت.

رئیس انجمن صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم استان البرز عنوان کرد: در این همایش در چهار بخش به آسیب‌شناسی بازار پوشاک ایران در سال ۲۰۲۵ و توانمندسازی مدیران با هدف تشریح راهبردهای توسعه در رقابت با برندهای بزرگ پرداخته می‌شود. در ادامه نیز در دو پنل دیگر با تشریح نقش مدیریت در مراکز تجاری، سخنرانان به چالش‌ها و فرصت‌های رشد پایدار می‌پردازند و با اشاره به توسعه مهارت‌های مدیریت خرده‌فروشی، نکاتی در خصوص ساخت آینده‌ای موفق در عصر اقتصاد جدید برای شرکت‌کنندگان تشریح می‌شود.

انتهای پیام/

حتما ببینید

تغییر رسته شغلی پست سازمانی آتش‌نشانی به "فنی و مهندسی"

تغییر رسته شغلی پست سازمانی آتش‌نشانی به “فنی و مهندسی”

– اخبار استانها – محمد یساولی در گفت‌وگو با خبرنگار آباجان به نقل از تسنیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *