مسعود گلستانیپور،روز سه شنبه در گفتوگو با خبرنگار آباجان به نقل از ایرنا افزود: در سالهای گذشته، تمرکز اصلی جهاد دانشگاهی بیشتر بر تولید دانش فنی و توسعه محصولات فنی بوده و به مقوله برندسازی نیز کمتر توجه شده و بر این اساس بسیاری از محصولات جهاد دانشگاهی ، در بازار شناخته و معرفی نشده است.
وی با اشاره به تولیدات موفق جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در حوزههایی مانند صنایع غذایی، پزشکی و فناوریهای نوین ادامه داد: محصولات بسیار ارزشمندی همچون زخمپوشهای پیشرفته، ایمپلنتهای دندانی متخلخل و سیستمهای کشت بدون خاک را تولید و معرفی کردهایم اما این محصولات به دلیل عدم برندسازی مناسب، نتوانستهاند آنگونه که باید در بازار شناخته شوند.
این محقق جهاد دانشگاهی گفت: برندسازی تنها به معنای نامگذاری روی محصولات نیست بلکه شامل ایجاد اعتماد، معرفی مزایای محصول و ارتباط موثر با بازار می شود.
گلستانیپور افزود: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد شبهدولتی، با محدودیتهایی در زمینه فعالیتهای تجاری و بازاریابی مواجه است و این موضوع باعث شده که نتوانیم بهطور موثر وارد بازار شویم و محصولاتمان را بهدرستی معرفی کنیم.
وی با تاکید بر لزوم تغییر نگرش در این زمینه، اظهار کرد: برای موفقیت در بازار، باید برندسازی را به عنوان بخشی جداییناپذیر از فرایند توسعه محصول در نظر بگیریم و هم اکنون در حال برنامهریزی برای ایجاد واحدهای تخصصی بازاریابی و برندسازی در جهاد دانشگاهی هستیم تا بتوانیم محصولاتمان را بهطور موثرتری با تبلیغات هدفمند، مشارکت با شرکتهای بازاریابی معتبر و ایجاد شبکههای توزیع قوی به بازار معرفی و از ظرفیتهای موجود نیز به درستی استفاده کنیم.