برندسازی محصولات فناورانه به توجه بیشتری نیاز دارد

برندسازی محصولات فناورانه به توجه بیشتری نیاز دارد

مسعود گلستانی‌پور،روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار آباجان به نقل از ایرنا افزود: در سال‌های گذشته، تمرکز اصلی جهاد دانشگاهی بیشتر بر تولید دانش فنی و توسعه محصولات فنی بوده و به مقوله برندسازی نیز کمتر توجه شده و بر این اساس بسیاری از محصولات جهاد دانشگاهی ، در بازار شناخته و معرفی نشده است.

وی با اشاره به تولیدات موفق جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در حوزه‌هایی مانند صنایع غذایی، پزشکی و فناوری‌های نوین ادامه داد: محصولات بسیار ارزشمندی همچون زخم‌پوش‌های پیشرفته، ایمپلنت‌های دندانی متخلخل و سیستم‌های کشت بدون خاک را تولید و معرفی کرده‌ایم اما این محصولات به دلیل عدم برندسازی مناسب، نتوانسته‌اند آن‌گونه که باید در بازار شناخته شوند.

این محقق جهاد دانشگاهی گفت: برندسازی تنها به معنای نام‌گذاری روی محصولات نیست بلکه شامل ایجاد اعتماد، معرفی مزایای محصول و ارتباط موثر با بازار می شود.

گلستانی‌پور افزود: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد شبه‌دولتی، با محدودیت‌هایی در زمینه فعالیت‌های تجاری و بازاریابی مواجه است و این موضوع باعث شده که نتوانیم به‌طور موثر وارد بازار شویم و محصولاتمان را به‌درستی معرفی کنیم.

وی با تاکید بر لزوم تغییر نگرش در این زمینه، اظهار کرد: برای موفقیت در بازار، باید برندسازی را به عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از فرایند توسعه محصول در نظر بگیریم و هم اکنون در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد واحدهای تخصصی بازاریابی و برندسازی در جهاد دانشگاهی هستیم تا بتوانیم محصولاتمان را به‌طور موثرتری با تبلیغات هدفمند، مشارکت با شرکت‌های بازاریابی معتبر و ایجاد شبکه‌های توزیع قوی به بازار معرفی و از ظرفیت‌های موجود نیز به‌ درستی استفاده کنیم.

حتما ببینید

ترافیک در  خروجی های مشهد سنگین است

ترافیک در خروجی های مشهد سنگین است

سرهنگ حسین میش مست روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار آباجان به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *