به گزارش آباجان به نقل از ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، رضوان حکیمزاده در نشستی با همکاران عشایر اظهار کرد: اردوی عشایری که هرساله برای تعدادی از دانش آموزان عشایری برگزار میشود یکی از مهمترین و پیچیدهترین برنامههای حوزه عشایر است که امسال همزمان در معاونت آموزش ابتدایی به بهترین شکل برگزار شد و انتظار میرود به زودی الگوی اصلاحی جدیدی از این برنامه برای اجرا در سال آینده تنظیم شود.
وی برای مدیریت و برنامه ریزی در حوزه آموزش عشایر، حضور در محیط واقعی، چادرها و کانکس های عشایری ، تهیه مستندات و شرح کامل بازدید به همراه گزارش دقیقی از وضعیت مشاهده شده توسط تیم ارزیاب برای پیگیری مسائل این حوزه در ارتباط با ارتقای زیرساختها و برنامهریزی برای حل چالشهای پیش روی آنها را ضروری دانست.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: به یاد داشته باشیم که امروز تکیه بر جایگاهی داریم که بهمن بیگی بزرگ آن را بنیان نهاده و دستاوردهای متعددی از جمله راهاندازی و ایجاد دانشسرای عشایری ثمره تلاش و همت این مرد بزرگ است.
حکیم زاده افزود: محرومیت زدایی و ایجاد زیرساختهای بهتر برای مناطق عشایری و حضور در جمع دانش آموزان عشایری برترین مدالهایی است که بر گردن میآویزیم و این دغدغهمندی و اهتمام در ارتقای کیفیت و عدالت آموزشی در این دولت و شخص رئیس جمهور مشهود است.
وی با اشاره به اینکه ما باید با نشانگرهای دقیق و قابل پایش، عملکرد تحصیلی دانشآموزان عشایر را ارتقا بخشیم، خاطرنشان کرد: فراهم کردن دسترسی به آموزش برای همه فرزندان عشایری لازم است و باید به جد مورد پیگیری قرار گیرد اما مهمترین اقدام مورد انتظار، برنامه ریزی و هدف گذاری برای ارتقای کیفیت یادگیری ۲۲۰ هزار دانش آموز عشایری است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر احصای وضعیت دقیق موجود در مدارس عشایری به ویژه مدارس شبانه روزی عشایری، ایجاد توسعه متوازن در انتخاب رشته را از دیگر برنامههای پیش رو در حوزه عشایر قلمداد کرد.
حکیم زاده تهیه یک شناسنامه دقیق از امکانات، تجهیزات و دیگر مسائل و چالشهای این مدارس را برای پیگیری و برنامه ریزیهای بعدی در راستای آموزش تمام ساحتی ضروری دانست.
به گفته معاون وزیرآموزش و پرورش، رصد دقیق وضعیت دانش آموزان و شناسایی دانش آموزان دوره ابتدایی با وضعیت تحصیلی نیازمند به تلاش و دانش آموزان متوسطه با میانگین نمرات ضعیف، با استفاده از ظرفیتهای فناوری به راحتی قابل پیگیری است و ما را در اجرای طرح حامی که حمایت مستمر یادگیرندگان را در دستورکار خود دارد، کمک خواهد کرد.
وی در این خصوص به طرح «شناسنامه مدرسه» اشاره کرد و گفت: در این طرح مدیر مدرسه اطلاعات فردی هر دانش آموز را در بستر آماده شده، تکمیل خواهد کرد و از این طریق مسیر را برای مداخله بهنگام و پیاده سازی برنامههای جبرانی هموار میکند.