طلسم ۳۰ ساله پروژه کمربندی سوم دهدشت شکسته می شود؟

طلسم ۳۰ ساله پروژه کمربندی سوم دهدشت شکسته می شود؟

به گزارش خبرنگار آباجان به نقل از ایرنا، کمربندی سوم دهدشت به عنوان یکی از پروژه‌های مهم عمران شهری، سال‌هاست که در کانون توجه مسئولان و شهروندان قرار دارد.

این پروژه که در سال ۱۳۷۲ در طرح جامع دهدشت به تصویب رسید، در سال ۱۴۰۱ به شهرداری ابلاغ شد و همواره به عنوان راهکاری اساسی برای خروج از بن‌بست‌های موجود در شهر مطرح بوده است.

طلسم ۳۰ ساله پروژه کمربندی سوم دهدشت شکسته می شود؟

با این حال، آزادسازی زمین‌ها و موانع موجود در مسیر اجرای آن همچنان چالش‌هایی جدی را به همراه دارد. ضرورت اجرای کمربندی سوم مهمترین دلایل ضرورت اجرای کمربندی سوم نه تنها کاهش بار ترافیکی است که بدلیل نبود پارکینگ گاهی اوقات مردم را کلافه کرده است، بلکه به توسعه شهری دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه، شتاب بیشتری خواهد بخشید.

با توجه به رشد روزافزون جمعیت و نیاز به زیرساخت‌های مناسب، این پروژه به عنوان یک راهکار اساسی برای ساماندهی ترافیک و بهبود کیفیت زندگی شهروندان محسوب می‌شود.

از دیگر مزایای اجرای این پروژه خروج از بن‌بست‌های موجود در شهر است و مسیرهای جدیدی را برای دسترسی به نقاط مختلف فراهم می‌آورد و با اجرای این طرح، فضای بیشتری برای توسعه شهری ایجاد خواهد شد و زمینه برای احداث پروژه‌های عمرانی و خدماتی جدید فراهم می‌شود.

اما در واقع یکی از مهم‌ترین مزایای کمربندی سوم، آزادسازی بخش زیادی از زمین‌های موجود در محدوده شهر است که می‌تواند به توسعه مسکن و پروژه‌های تجاری و خدماتی کمک کند.

با توسعه شهری و افزایش پروژه‌های عمرانی، شهرداری می‌تواند از طریق مالیات‌ها و عوارض، درآمدزایی بیشتری داشته باشد و به بهبود خدمات شهری بپردازد.

سید حمزه محقق زاده در جلسه توسعه شهری با محوریت ایجاد کمربندی سوم از وضعیت کنونی بازار انتقاد کرد و خواستار توجه جدی به مشکلات موجود شد.

وی با اشاره به اینکه بازار امام رضا به دلیل افزایش بار تجاری‌سازی خالی مانده است، افزود: این وضعیت نه تنها به ضرر کسبه و دست‌فروشان است بلکه باعث ایجاد مشکلاتی برای شهروندان و افزایش ترافیک در مرکز شهر می‌شود.

وی همچنین وضعیت بازار روز دهدشت را بحرانی توصیف کرد و خواستار اقدام جدی برای رفع این معضل شد.

وی همچنین به ضرورت کاهش تراکم تجاری در مرکز شهر اشاره کرد و افزود: باید فعالیت‌های اقتصادی را به مکان‌های مناسب‌تر هدایت کنیم تا به تعادل در توسعه شهری کمک کرده و کیفیت زندگی شهروندان را ارتقا دهیم.

محقق زاده با اشاره به پیشرو بودن طرح نهضت ملی مسکن دهدشت در سطح استان، تاکید کرد : کهگیلویه نیازمند توسعه بیشتری است.

فرماندار کهگیلویه بر ضرورت رفع موانع موجود در مسیر توسعه پایدار شهری تأکید کرد و گفت: روند توسعه شهری و حل مشکلات موجود نیازمند تسریع بیشتری است.

محقق زاده همچنین به مشکل سد معبر در خیابان سپاه و اشغال آن توسط دستفروشان اشاره کرد و خواستار کاهش بار ترافیکی در مرکز شهر و انتقال فعالیت‌های تجاری به خارج از محدوده مرکزی شد.

محقق زاده بالا بودن نرخ مسکن و اجاره بها در دهدشت نسبت به سایر شهرستان‌های همجوار و مرکز استان را ناشی از عدم آزادسازی پروژه‌ها و قفل شدن توسعه شهری دانست و خاطر نشان کرد: آزادسازی کمربندی سوم به‌عنوان راهکاری اساسی برای برون‌رفت از این وضعیت است. این پروژه هم‌اکنون در دست شورای شهر و شهرداری است.

در همین راستا عیسی شهامت، معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه سیاست‌های دولت وفاق ملی و دستور استاندار مبنی بر حضور حداکثری در شهرستان‌هاست از برگزاری اولین جلسه کمیسیون ماده پنج شهرستان کهکیلویه در دولت سیزدهم خبر داد.

وی با اشاره به اینکه این جلسه ششمین جلسه کمیسیون‌های ماده پنج در استان است، افزود: در این جلسه که به بررسی طرح‌های تفصیلی و شهری اختصاص داشت، قریب به ۱۶ درخواست مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون امور هماهنگی و عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از موضوعات مهم این جلسه بحث مولدسازی و همچنین کمربندی سوم شهر دهدشت بود.

شهامت ادامه داد: در این جلسه توافقاتی با شهرداری و مالکان اراضی واقع در رینگ مصور انجام شد که به موجب آن، شهرداری مجاز به رسمی کردن این توافقات خواهد بود.

وی تصریح کرد: این اقدام به منظور تسریع در اجرای پروژه‌های شهری و حل مشکلات موجود در شهر دهدشت صورت می‌گیرد.

طلسم ۳۰ ساله پروژه کمربندی سوم دهدشت شکسته می شود؟

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این جلسه به مدت پنج ساعت به طول انجامید، ادامه داد: تصمیمات خوبی در این جلسه اتخاذ شد و امیدواریم این فعالیت‌ها در سایر شهرستان‌ها و شهرهای استان نیز تداوم یابد.

وی همچنین به چالش‌هایی که برخی شهرداری‌ها در اجرای طرح‌های تفضیلی با آن مواجه هستند اشاره کرد و افزود: هدف ما از برگزاری این جلسات، بومی‌سازی طرح‌ها با توجه به شرایط خاص هر شهرداری است تا اهداف توسعه و طرح جامع محقق شود.

شهامت تاکید کرد: تلاش ما بر این است که با رعایت استانداردها و انجام تغییرات لازم، به برآورده شدن حداکثری اهداف توسعه شهری دست یابیم.

خسرو دیدار شهردار دهدشت نیز گفت: کمیسیون ماده پنج به دستور استاندار برای اولین بار در شهرستان کهگیلویه و در شهر دهدشت برگزار شده است.

وی بیان کرد: موضوعات مختلفی در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت، اما می‌توان گفت مهم‌ترین موضوع بحث کمربندی سوم بود.

شهردار دهدشت افزود: این پروژه حدود ۳۰ سال است که بلاتکلیف مانده و با همکاری مالکین، نوید می‌دهیم که این طرح به زودی قابلیت اجرایی پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد:همچنین در خصوص صدور پروانه ساختمانی و خدمات رسانی به منطقه سمغان نیز مباحثی مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

به گزارش آباجان به نقل از ایرنا ،شهر دهدشت مرکز شهرستان ۱۳۲هزار نفری کهگیلویه دارای ۲کمربندی است و با اجرای کمربندی سوم بخش زیادی از مشکلات ترافیکی این شهر برطرف و همچنین این طرح به طول بیش از پنج کیلومتر نقش مهمی در توسعه شهری دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه خواهد داشت.

باید پذیرفت کمربندی سوم دهدشت نه تنها یک پروژه عمرانی است، بلکه به عنوان یک ضرورت برای توسعه پایدار و بهبود کیفیت زندگی شهروندان به شمار می‌رود.

امید است که با همکاری و همیاری مسئولان و شهروندان، موانع موجود برطرف شده و این پروژه به زودی به مرحله اجرا برسد و با ایجاد تحول در توسعه، آینده‌ای روشن برای این شهر رقم بزند.

انتظار می‌رود که با توجه به اهمیت این پروژه، مسئولان ذی‌ربط در اسرع وقت اقدامات لازم را برای تسریع در اجرای کمربندی سوم انجام دهند و به تحقق آرزوی شهروندان دهدشتی نزدیک‌تر شوند.

حتما ببینید

توسعه شبکه جاده‌ ها؛ پیمودن راه درست پیشرفت کهگیلویه وبویراحمد

توسعه شبکه جاده‌ ها؛ پیمودن راه درست پیشرفت کهگیلویه وبویراحمد

به گزارش آباجان به نقل از ایرنا، ضعف زیرساخت های جاده ای علاوه بر خسارت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *