شوراهای آموزش و پرورش بستر ایجاد وفاق ملی و تحول مدرسه‌ای است

شوراهای آموزش و پرورش بستر ایجاد وفاق ملی و تحول مدرسه‌ای است

به گزارش آباجان به نقل از ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده روز دوشنبه در همایش سی و یکمین سالروز تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش که در مرکز همایش های بین الملل صدا و سیما برگزار شد، بر نقش بی بدیل شوراهای آموزش و پرورش در هدایت، راهبری، سیاست‌گذاری و نظارت بر فرآیند های آموزش و تربیتی تاکید کرد.

وی افزود: تأکید و مشارکت کم نظیر رئیس جمهور و دغدغه مندی دولت وفاق ملی نسبت به برنامه ها و رویدادهای آموزش و پرورش که همت و رفع مسائل و مشکلات نظام تعلیم و تربیت را با بهره گیری از توان و ظرفیت های شبکه های اجتماعی برای ایجاد عدالت آموزشی و تربیتی و اصلاح الگوهای روش آموزش دارد.

محمودزاده با اشاره به عملکرد شوراهای آموزش و پرورش، تصریح کرد: میزان تشکلیل جلسات شوراهای آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، ۲۱۵ جلسه و در سال ۱۴۰۲، ۲۷۸ جلسه بوده که در قانون بر برگزاری یک جلسه به ازای هرماه تأکید شده است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، خاطرنشان کرد: کمترین میزان برگزاری جلسه برای استان زنجان و بیشترین جلسه برای استان های یزد و سمنان بوده است.

وی تصریح کرد: تعداد مصوبات شوراهای آموزش و پرورش درسال ۱۴۰۲، اظهار کرد: یک هزار و ۶۴۹ مصوبه اجرا شده که ۵۱۱ مصوبه آموزشی، ۷۳۹ مصوبه پشتیبانی و عمرانی و نوسازی، ۴۴۸مصوبه پرورشی و تربیت بدنی، ۴۵ مصوبه پژوهشی و ۱۸۱ مصوبه سایر موارد بوده است.

محمود زاده با بیان این که شوراهای آموزش و پرورش بستر ایجاد وفاق ملی و تحول مدرسه ای است، گفت: تحلیل درآمدهای حاصل از اجرای مواد مالی قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش، نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۲ درآمدها نزدیک به ۱۴ همت بوده است.

وی ادامه داد: سال گذشته دو اصلاحیه در آیین نامه داشتیم که مربوط به آیین نامه های اجرای قانون و آیین نامه اجرایی ماده ۱۳ است که به امید خدا اثرات آن را در سال های آینده به ویژه در حوزه مالی آموزش و پرورش خواهیم دید.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، با اشاره به شاخص های ارزیابی از عملکرد شوراهای آموزش و پرورش، اذعان کرد: سال‌گذشته در مجموع ۵۲ شاخص ارزیابی به استان ها ابلاغ شد که ۱۰۰۰ امتیاز را شامل می شد و ارزیابی ها در دو بخش؛ دریافت مستندات از ادارات کل آموزش و پرورش و با تأیید شورای معاونان و مدیرکل و بررسی میدانی ارزیابان ستادی انجام پذیرفت.

وی ادامه داد: در مجموع بر اساس شاخص های ارزیابی های انجام گرفته؛ استان های کرمانشاه، هرمزگان و شهر تهران به عنوان استان برتر و استان های قزوین و سمنان دارای مصوبات کاربردی و ابتکاری و استان آذربایجان غربی نیز به عنوان برتر در مناطق آزاد، امروز تقدیر خواهند شد.

محمودزاده با قدردانی از حمایت های رئیس جمهوری و وزیر آموزش و پرورش از نظام آموزشی کشور اظهار داشت: این توجه خاص، امید بخش تقویت زیرساخت های و ایجاد هماهنگی ها و هم افزایی در نهاد تعلیم و تربیت خواهد بود تا گام های موثری برای تحقق عدالت آموزشی برداریم.

حتما ببینید

سطح تاب‌آوری دانش‌آموزان پایین آمده است

سطح تاب‌آوری دانش‌آموزان پایین آمده است

به گزارش خبرنگار گروه جامعه آباجان به نقل از ایرنا، علیرضا کاظمی روز یکشنبه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *