اعلام بی‌خبری حسن فتحی از کمپین‌های تبلیغاتی "ازازیل"

اعلام بی‌خبری حسن فتحی از کمپین‌های تبلیغاتی “ازازیل”

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آباجان به نقل از تسنیم، روز گذشته در گزارشی به موضوع سوءاستفاده از مخاطب در قالب تبلیغات خلاقانه و اغراق‌آمیز فیلم‌های سینمایی و سریال‌های نمایش خانگی پرداخته شد، در این زمینه، بازیگر سریال جدید حسن فتحی، بهرنگ علوی، با اجرای یک اقدام تبلیغاتی خاص، توجه‌ها را به خود جلب کرد و سرانجام، شب گذشته با انتشار یک فیلم کوتاه، پرده از راز عروسک مرموز برداشته شد.

از همان لحظه‌ای که بهرنگ علوی در محل اشاره‌شده بر اساس سناریو وارد می‌شود، برای بسیاری از کاربران و مردم روشن شد که این ماجرا کاملاً ساختگی است، با این حال، این ویدئوها به‌شکلی دقیق و حرفه‌ای تهیه شده بودند که به‌شدت واقعی به‌نظر می‌رسیدند و همین مسئله موجب شد بسیاری از افراد در ابتدا آن را جدّی بگیرند.

برخی کاربران این حادثه را به‌عنوان تهدیدی جدّی و واقعی تلقی کردند، در حالی که گروهی دیگر آن را فقط یک شوخی یا اقدامی نمایشی برای جلب توجه بیشتر در فضای مجازی می‌دانستند، میان این دو دیدگاه و هیاهوی حاصل از آن، پوستر سریال «ازازیل» با همان عروسک مرموز منتشر شد و حقیقت پشت این تبلیغات روشن شد.

بازتاب نقد مهران مدیری و ماجرای بهرنگ علوی در فضای مجازی

حسن فتحی , سریال , نمایش‌خانگی ,

حسن فتحی، کارگردان معروف و صاحب آثار ماندگاری چون «جیران» و «شهرزاد»، با سریال «ازازیل» به دنیای نمایش خانگی بازگشته است. او در واکنش به این اتفاق در صفحه مجازی خود نوشت:

«بارها در گفتگو با همکاران و رسانه‌ها تأکید کرده‌ام که نوع تبلیغات رسانه‌ای پلتفرم‌ها باید متناسب با شرایط روحی و روانی جامعه باشد. تا دیشب از ماجرای تبلیغاتی که رخ داده کاملاً بی‌خبر بودم و اساساً نیازی به چنین تبلیغاتی نمی‌بینم؛ عطر آن است که خود ببوید، نه‌آنکه عطار بگوید.»

سازندگان و دست‌اندرکاران پلتفرم‌ها و آثار نمایشی سینما، تلویزیون و نمایش خانگی باید به این نکته مهم توجه کنند که کیفیت فیلم‌نامه و ساخت آثار باید در اولویت باشد و نه استفاده از تبلیغات فریبنده. تبلیغات رسانه‌ای باید به‌گونه‌ای باشد که احترام به مخاطب و احساسات او حفظ شود و به‌جای استفاده از شعبده‌بازی‌های تبلیغاتی، به اعتبار و اصالت آثار توجه شود.

تبلیغات نمایشی و عجیب‌وغریب در دنیای رسانه‌های مدرن، به‌ویژه در فضای مجازی، می‌توانند موجب جذب توجه شوند، اما این نوع شیوه‌های تبلیغاتی باید با دقت و حساسیت بیشتری طراحی شوند تا از سوءتفاهم و نگرانی‌های بی‌مورد جلوگیری شود.

مسئولین و سازندگان آثار نمایشی باید کنار ارتقاء کیفیت فنی و محتوایی آثار، به اخلاقیات تبلیغات نیز توجه کنند و از دست زدن به روش‌های تحریک‌آمیز و فریبنده اجتناب کنند.

انتهای پیام/+

حتما ببینید

«طومار» سیمرغ به مناسبت قانون کشف حجاب رضاخانی

«طومار» سیمرغ به مناسبت قانون کشف حجاب رضاخانی

– اخبار فرهنگی – به گزارش خبرگزاری آباجان به نقل از تسنیم، نمایش تلویزیونی «طومار» …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *