تاکید وزیر راه و شهرسازی بر دستیابی به هدف ترانزیت ۱۰ میلیون تن بار در کریدور شمال- جنوب

تاکید وزیر راه و شهرسازی بر دستیابی به هدف ترانزیت ۱۰ میلیون تن بار در کریدور شمال- جنوب

به گزارش آباجان به نقل از ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «فرزانه صادق»‌ امروز (شنبه) در نشست مشترک با «رمان استاراویت» وزیر حمل و نقل فدراسیون روسیه که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با ابراز خرسندی از برگزاری جلسات بررسی ساخت راه‌آهن رشت- آستارا به صورت منظم با حضور نمایندگان دو کشور به تنظیم تفاهم‌نامه همکاری مشترک و نیز تهیه نقشه راه ۲۰۲۵ که امروز در اختیار طرف روس قرار می‌گیرد، اشاره و پیشنهاد کرد که هر دو مورد هم‌زمان در تاریخ مشخص به امضا برسند.

وی در ادامه به توسعه روابط همکاری‌های حمل و نقلی میان دو کشور در قالب کریدور شمال- جنوب اشاره و تاکید کرد: طبق توافقات انجام شده میان دو کشور در سنوات گذشته، دستیابی به هدف ترانزیت ۱۰ میلیون تن بار در مسیر کریدور شمال- جنوب ضرورت دارد و باید ظرفیت ۲۰ میلیون تنی ترانزیت در مسیرهای فعلی کریدور شمال- جنوب ذیل شقوق ریلی، جاده‌ای و دریایی، فعال شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به فعال شدن شاخه شرقی کریدور شمال- جنوب و ضرورت انجام اقدامات اجرایی در اسرع وقت، تشکیل کمیته حمل و نقل و امور گمرکی سه جانبه میان ایران- روسیه- جمهوری آذربایجان، لزوم تسهیل صدور ویزا برای رانندگان ناوگان ایرانی، افزایش ظرفیت کشتیرانی تجاری (بار) و گسترش خطوط مسافری در دریای خزر تاکید کرد.

صادق، دستیابی به نقشه راه جامع حمل و نقلی میان دو کشور را دستاورد بزرگی دانست که از سوی وزارتخانه‌های دو کشور در دست اقدام است.

وی ضمن تبریک سال نو میلادی به دولت و ملت روسیه، ابراز امیدواری کرد که سالی توامان با صلح و آرامش، همچنین تعمیق روابط دو کشور در پیش باشد.

در ادامه این نشست رمان استاراویت، وزیر حمل و نقل فدراسیون روسیه ضمن قدردانی از وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران به خاطر برگزاری جلسات منظم و پربار قبلی، موافقت خود را با همه موارد اعلامی در این جلسه اعلام کرد.

به گزارش آباجان به نقل از ایرنا، کریدور شمال- جنوب که بر اساس امضای توافقنامه ۱۲ سپتامبر سال ۲۰۰۰ (۲۲ شهریور ۱۳۷۹) بین دولت‌های ایران، روسیه و هند شکل گرفته اکنون بین ۱۳ کشور جمهوری آذربایجان، بلاروس، بلغارستان، ارمنستان، هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، عمان، روسیه، تاجیکستان، ترکیه و اوکراین به تصویب رسیده است که اروپای شمالی و غربی، فدراسیون روسیه، قفقاز، خلیج فارس (مسیر غربی)، آسیای مرکزی، خلیج فارس (مسیر شرقی) و دریای خزر، ایران، خلیج فارس (مسیر مرکزی) را به یکدیگر متصل می‌کند.

حتما ببینید

تکمیل کریدورهای آزادراهی؛ لازمه توسعه متوازن و فراگیر

تکمیل کریدورهای آزادراهی؛ لازمه توسعه متوازن و فراگیر

به گزارش آباجان به نقل از ایرنا از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *