افتتاح لاین کُندروی جنوبی بزرگراه آزادگان به سمت شهید رجایی

افتتاح لاین کُندروی جنوبی بزرگراه آزادگان به سمت شهید رجایی

به گزارش آباجان به نقل از ایرنا، مهدی صداقتی روز شنبه در حاشیه مراسم افتتاح این مسیر در قالب پویش امید و افتخار با بیان اینکه بزرگراه آزادگان کمربندی اصلی جنوب شهر تهران به شمار می‌آید، اظهار کرد: تقاطع با ۱۳ بزرگراه و اتصال به مبادی ورودی و خروجی پایتخت، آن را به یک شاهراه مواصلاتی بدل کرده است.

وی افزود: ترافیک بالای عبوری از یک سو و فقدان مسیرهای کُندرو در برخی مقاطع این بزرگراه از سوی دیگر سبب برخورد جریان‌های ورودی و خروجی معابر با ترافیک خطوط تُندروی بزرگراه آزادگان می‌شود امری که زمینه‌ساز ایجاد گره‌های ترافیکی، پس زدگی بار ترافیک و گاه وقوع تصادفات است.

صداقتی ادامه داد: از این رو تکمیل مقاطع باقی‌مانده از مسیرهای کُندرو بزرگراه آزادگان با هدف روانسازی و ایمن سازی ترافیک این بزرگراه از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد.

افتتاح لاین کُندروی جنوبی بزرگراه آزادگان به سمت شهید رجایی

وی با اشاره به تکمیل بخش شمالی کندرو در سال گذشته، از تکمیل مسیر کُندروی جنوبی در بخش حدفاصل خیابان شهید رجایی تا خیابان فداییان اسلام خبر داد.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران در تشریح مشخصات این طرح گفت: پروژه تکمیل کندروی جنوبی بزرگراه آزادگان شامل احداث یک معبر بزرگراهی در قالب کُندرو و دسترسی‌های پیرامونی به طول سه هزار و ۶۰ متر است عرض کُندروی بزرگراه ۱۱.۵ متر در قالب سه خط عبوری است اجرای یک دستگاه پل بر روی خیابان شهید دستواره با عرشه بتنی به طول ۴۴ متر و عرض ۱۳.۵ متر شامل ۳ خط عبوری و بهسازی پل راه آهن در امتداد این کُندرو نیز از اهمیت ویژه‌ای در اجرای این پروژه برخوردار است.

وی بهسازی پل شهید غیبی، احداث دسترسی جنوب به شرق خیابان شهید رجایی به بزرگراه آزادگان به طول ۴۰۰ متر، احداٍث دسترسی غرب به جنوب از این کندرو به خیابان دستواره به طول ۳۵۰ متر، احداث دسترسی از کندروی بزرگراه آزادگان به خیابان شهید غیبی و میدان مادر به طول ۳۸۰ متر، تحکیم جداره تندرو بزرگراه آزادگان با اجرای شمع‌های حائل در این محدوده، اجرای۱۳ کیلومتر طول شبکه جمع آوری آب‌های سطحی (طول جداول)، ۳۸۵ مترطول دیوارسازی و اصلاحات هندسی مسیرها را از سایر اقدامات اجرایی در قالب این پروژه برشمرد.

افتتاح لاین کُندروی جنوبی بزرگراه آزادگان به سمت شهید رجایی

صداقتی اصلاح تبادلات و دسترسی های تندرو به کندرو بزرگراه آزادگان و بالعکس، ایمن سازی ترافیکی به ویژه در باند تندرو و کاهش احتمال تصادفات و در نتیجه کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از آن، روانسازی ترافیکی حاصل از تکمیل کندرو جنوبی در این محدوده و کاهش زمان سفر و کاهش مصرف سوخت، ایجاد دسترسی از جنوب خیابان شهید رجایی به شرق بزرگراه آزادگان، ایجاد دسترسی از بزرگراه آزادگان به جنوب خیابان دستواره و خیابان شهید غیبی را از اثرات اجرای این پروژه برشمرد.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران هزینه اجرای این پروژه را ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای اجرای این پروژه ۸۴ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۵۰ هزار مترمکعب خاکریزی و سنگ ریزی، هفت هزار و ۴۵۰ مترمربع قالب بندی، هزار و ۱۶۰ تُن آرماتوربندی، ۱۱ هزار و ۴۶۲ مترمکعب بتن ریزی، ۱۳ هزار متر جدول گذاری آب‌های سطحی، ۳۸۵ متر دیوارسازی، ۲ هزار و ۳۰۰ متر گاردریل و ۸۵ پایه روشنایی نصب و اجرا شده است.

حتما ببینید

برگزاری مانور مقابله با انتشار گازهای سمی در ۷ ایستگاه مترو تهران

برگزاری مانور مقابله با انتشار گازهای سمی در ۷ ایستگاه مترو تهران

به گزارش آباجان به نقل از ایرنا از شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، حسین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *