محمدرضا حبیبی شامگاه چهارشنبه در گفتوگو با خبرنگار آباجان به نقل از ایرنا اظهار کرد: ریزش کوه بر اثر بارش های اخیر منجر به انسداد موقتی مسیر قطار شد.
وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته نیروهای راه آهن استان برای بازگشایی مسیر افزود: عملیات رفع انسداد بلافاصله آغاز و پس از مدت کوتاهی بازگشایی شد.
وی افزود: این مسیر هم اکنون باز است و مشکل خاصی وجود ندارد.
حبیبی طول خطوط اصلی راه آهن لرستان را ۱۵۸ کیلومتر عنوان کرد و افزود: این محور دارای ۶.۵ کیلومتر خطوط فرعی، ۱۱ ایستگاه، ۶۰۲ دستگاه پل به طول سه کیلومتر و ۳۱ دستگاه تونل می باشد که طولانی ترین تونل آن به طول یک هزار و ۸۱۷ متر در ایستگاه قارون-بیشه و طولانی ترین پل آن به طول ۱۵۶ متر در ایستگاه سپیددشت- چمسنگر است.
راه آهن لرستان که همزمان با راه آهن سراسری شمال – جنوب از سال ۱۳۰۶ – ۱۳۱۷ ساخته شده از دورود به سمت جنوب وارد رشته کوه های زاگرس شده است که از دره های تنگ و در جوار رودخانه سزار ( دز ) به مسیر خود ادامه می دهد و در آینده نیز راه آهن در دست ساخت دورود – خرم آباد – پلدختر و ازنا – خمین – اصفهان به آن وصل خواهد شد.