بیش از ۱۰ میلیون ایرانی در پاییز ۱۴۰۳ به سینما رفتند/ ۵۷ درصد آنلاین بلیت خریدند

بیش از ۱۰ میلیون ایرانی در پاییز ۱۴۰۳ به سینما رفتند/ ۵۷ درصد آنلاین بلیت خریدند

به گزارش خبرنگار فرهنگی آباجان به نقل از ایرنا، از میان ۱۰ میلیون و ۵۶۰ هزار مخاطبی که در فصل پاییز به سینما رفتند، بالغ بر ۶ میلیون و ۴۳ هزار مخاطب یعنی ۵۷ درصد از طریق خرید آنلاین، اقدام به تهیه بلیت کرده‌اند که این آمار نشان‌دهنده افزایش نقش‌آفرینی پلتفرم‌های فروش بلیت در چرخه اقتصادی سینمای ایران است. سهم سینماتیکت از این آمار هم فروش بیش از ۴ میلیون و ۴۳ هزار قطعه بلیت بود؛ به عبارتی سهم این پلتفرم از بلیت‌فروشی آنلاین سینماها در پاییز ۱۴۰۳ بیش از ۷۶ درصد، بوده است.

بر اساس این گزارش، سینماتیکت با سهم ۹۰ درصدی در تهران، ۸۵ درصدی در خراسان رضوی و ۶۸ درصدی در اصفهان، در استان‌های بزرگ هم بیشترین سهم را از بازار عرضه آنلاین بلیت سینما داشته است.

بیش از ۱۰ میلیون ایرانی در پاییز ۱۴۰۳ به سینما رفتند/ ۵۷ درصد آنلاین بلیط خریدند
«زودپز» به کارگردانی رامبد جوان

سه فیلم «زودپز» به کارگردانی رامبد جوان، «هفتاد سی»‌ به کارگردانی بهرام افشاری و «صبحانه با زرافه‌ها» به کارگردانی سروش صحت بیشترین فروش را در گیشه پاییزی سینماها به نام خود ثبت کرده‌اند. در این بازه زمانی، «زودپز» ۳۷ درصد، «هفتاد سی»‌ ۲۴ درصد و «صبحانه با زرافه‌ها»‌ ۲۰ درصد از مجموع فروش آنلاین خود را از طریق سینماتیکت به‌دست آورده‌اند.

بنابر آمار رسمی ثبت‌شده از عملکرد سینماها، در فصل پاییز امسال به ترتیب «ایران مال»، «کورش»، «هنرشهرآفتاب»، «آزادی» و «هویزه» پرفروش‌ترین سینماهای کشور بوده‌اند.

حتما ببینید

فیلم‌های جشنواره فجر برای «توانخواهان» اکران می‌شود

فیلم‌های جشنواره فجر برای «توانخواهان» اکران می‌شود

به گزارش آباجان به نقل از ایرنا از روابط عمومی چهل و سومین جشنواره فیلم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *