اختصاص یک‌هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال برای اصلاح جاده مرگ‌آفرین شاهرود- طرود

اختصاص یک‌هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال برای اصلاح جاده مرگ‌آفرین شاهرود- طرود

به گزارش خبرنگار آباجان به نقل از ایرنا، امیر عمیدی عصر شنبه به رسانه‌ها اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده یک‌هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های ساماندهی محور مرگ‌آفرین شاهرود – طرود واریز شد.

وی با اشاره به ضرورت تعریض و شانه‌سازی این جاده، ابراز کرد: جذب این اعتبار به همت محمدجواد کولیوند استاندار سمنان، احمد عجم نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با حضور در نشست‌های تهران در این زمینه و تلاش کارکنان اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان امکان پذیر شد.

« طرود – شاهرود» بخشی از محوری است که بیشتر خودروهای مسافربری و حمل کالا در مسیر شرق – مرکز کشور آن را انتخاب می‌کنند محوری که ۱۰۰ کیلومتر کل مسیر را کوتاه‌تر می‌کند، اما نداشتن برخی استانداردها و تجهیزات جاده ای از آسفالت مناسب تا حضور پلیس و اورژانس بسترساز بروز حوادث پرشمار خودروی و رانندگی در این محور شده است حوادثی که این محور را به «جاده مرگ»مشهور کرده است.

کم عرض بودن جاده، نبود شانه خاکی مناسب و اختلاف سطح با ۲ طرف جاده، از جمله عواملی است که هر چندروز یکبار موجب تصادف در این منطقه می شود و جان‌باختن و مصدومیت تعدادی از هموطنان را در تصادف‌ها رقم می‌زند.

بیش از ۲ دهه پیگیری‌های آباجان به نقل از ایرنا شاهرود برای ارتقای امنیت جاده مرگ

خبرگزاری جمهوری اسلامی (آباجان به نقل از ایرنا) دفتر شاهرود طی سالیان متمادی به ویژه از دهه ۸۰ شمسی گزارش‌های متعددی با موضوع ارتقای جاده شاهرود به طرود منتشر کرده است.

گزارشی در دهم اردیبهشت ۱۳۸۱ با تیتر «جاده شاهرود – اصفهان با گذشت ۲۰ سال ناتمام مانده است» در آباجان به نقل از ایرنا منتشر شد که حکایت از ارتقای این محور از سال ۱۳۶۱ دارد و پس از گذشت بیش از ۴۲ سال هنوز به سرانجام نرسیده است.

چندین نشست از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون با حضور اعضای شورای ترافیک، راه و شهرسازی، معدن‌داران منطقه طرود، مدیران کل و مسوولان دستگاه‌های اجرایی مربوطه از جمله ارتباطات و فناوری اطلاعات، مخابرات، توزیع برق و پلیس راهور در خصوص ارتقای این مسیر برگزار شده است.

طرح‌هایی برای ساماندهی محور مرگ‌آفرین شاهرود – طرود

عمیدی در نشست خبری بیست و نهم آذر ۱۴۰۳ با اشاره به ضرورت تعریض و شانه‌سازی جاده شاهرود – طرود، گفت: این محور یکی از جاده‌های پرتردد در استان سمنان است که از ابتدای سال تاکنون ۱۹ نفر بر اثر تصادفات در این جاده جان باختند.

وی با اشاره به ضرورت شانه‌سازی جاده ۱۲۰ کیلومتری این محور، افزود: عملیات اجرایی ۲۱ کیلومتر از این جاده با اعتبار ۴۲۰ میلیارد ریالی آغاز شد و تاکنون بیش از هشت کیلومتر در محدوده چاه‌مهدی به سمت طرود از نقاط پرتصادف‌، به اتمام رسید.

راه اصلی رسیدن به اصفهان، یزد و بندرعباس در محور ارتباطی شمال به جنوب و همچنین شرق به جنوب کشور، محور شاهرود – دامغان – جندق با حدود ۳۲۰ کیلومتر است، اما رانندگان به دلیل کوتاهی حدود ۱۰۰ کیلومتریِ محور شاهرود – طرود – جندق، تمایل به تردد از این جاده دارند.

کوتاه شدن راه موجب شده تا بسیاری از رانندگان کاستی‌ها و خطرات این مسیر مانند عرضِ کمِ جاده، احتمال برخورد با شترها در شب‌، کمبود علایم رانندگی، مناسب نبودن آسفالت در برخی نقاط، نبود خط‌کشی و نیز دست‌اندازهای متعدد را به جان بخرند.

رانندگانی که به امر حمل و نقل مشغول هستند، همیشه کوتاهترین راه‌ها را برای رسیدن به مقصد خود انتخاب می‌کنند که از نظر اقتصادی و صرف وقت برایشان مهم است.

همسفر با مرگ در ۱۲۰ کیلومتر

این جاده ۱۲۰ کیلومتر به صورت دوطرفه مورد توجه بسیاری از هموطنان برای تردد است از سوی دیگر به علت اشکالات فنی متعدد، نبود دوربین‌های کنترل سرعت، کمبود علایم رانندگی، فقدان پایگاه پلیس راه و اورژانس، تصادفات متعددی در این محور ارتباطی حادث می‌شود که از نحوه تصادف‌های شدید قلمداد می‌شود و تعدادی از هموطنان در هر تصادف جان خود را از دست می‌دهند، از سوی دیگر، رسیدگی به مصدومان تصادف‌ها نیز مساله است.

علاوه بر رانندگان استان‌های دیگر، بسیاری از مردم روستاهای منطقه طرود هم از این مسیر برای تردد استفاده می‌کنند، به همین دلیل و با توجه به کلیدی شدن نقش این محور در ارتباطات منطقه و همچنین تعداد جان‌باختگان و تعدد تصادف‌های مدت اخیر، رسیدگی به این راه و تامین امکانات مورد نیاز باید از سوی مسوولان مورد توجه قرار گیرد.

کم عرض بودن جاده، نبود شانه خاکی مناسب، و اختلاف سطح با ۲ طرف جاده، از جمله عواملی است که هر چندروز یکبار موجب تصادف در این منطقه می شود و جان‌باختن و مصدومیت تعدادی از هموطنان را در تصادف‌ها رقم می‌زند.

طرود با بیش از سه هزار نفر جمعیت ۱۲۰ کیلومتر از شاهرود فاصله دارد.

به گزارش آباجان به نقل از ایرنا، ۲۹۹ کیلومتر بزرگراه، ۳۰۰ کیلومتر مسیر فرعی و یکهزار و ۱۸۳ کیلومتر نیز راه روستایی در شرق استان سمنان وجود دارد.

حتما ببینید

کشف ۱۵ هزار میلیارد ریال فرار مالیاتی از سه شرکت ضایعات فلزی در سمنان

کشف ۱۵ هزار میلیارد ریال فرار مالیاتی از سه شرکت ضایعات فلزی در سمنان

به گزارش آباجان به نقل از ایرنا از سازمان امور مالیاتی، شاهین مستوفی روز شنبه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *