به گزارش خبرنگار آباجان به نقل از ایرنا، این نظرسنجی که روز پنجشنبه به وقت محلی منتشر شد، می گوید درصد کمتری از آمریکایی ها اخبار مربوط به درگیری های خارج از کشور، اقتصاد یا تغییرات آب و هوایی را محدود می کنند. اما مساله سیاست متفاوت است.
نظرسنجی نشان میدهد که دموکراتها بیشتر از جمهوریخواهان از اخبار دور شده اند
این نظرسنجی که در اوایل دسامبر ۲۰۲۴ انجام شد، نشان داد که از هر ۱۰ دموکرات، ۷ نفر میگویند که از اخبار سیاسی دوری میکنند. این درصد برای جمهوری خواهان که دلیلی برای جشن گرفتن پیروزی ترامپ دارند، زیاد متفاوت نیست. با این حال، از هر ۱۰ جمهوریخواه، ۶ نفر میگویند که نیاز به دوری از اخبار سیاسی دارند و سهم مستقلها نیز مشابه است.
این تفاوت ها برای شبکه های تلویزیونی که مورد توجه اخبار سیاسی قرار گرفته اند، بسیار شدیدتر است.
شرکت نیلسن گفت که پس از شب انتخابات (۵ نوامبر ۲۰۲۴) تا ۱۳ دسامبر، بینندگان شبکه ام اس ان بی سی به طور متوسط ۶۲۰ هزار نفر بود که ۵۴ درصد کمتر از مخاطبان قبل از انتخابات در سال جاری بود. در زمان مشابه، میانگین بینندگان شبکه سی ان ان ۴۰۵ هزار نفر بود کخ ۴۵ درصد کاهش داشت.
نیلسن افزود: در کانال فاکس نیوز، شبکه خبری مورد علاقه طرفداران ترامپ، میانگین ۲.۶۸ میلیون بیننده پس از انتخابات ۱۳ درصد افزایش یافته است. از زمان انتخابات، ۷۲ درصد از افرادی که یکی از این سه شبکه را تماشا می کردند، طرفداران شبکه فاکس نیوز بودند، در حالی که این رقم قبل از روز انتخابات ۵۳ درصد بود.
آیا با روی کار آمدن ترامپ، علاقه سیاسی باز می گردد؟
اماسانبیسی میتواند تا حدودی می تواند محبوبیت خو را بدست آورد. در سالهای گذشته، زمانی که رکود در بینندگان پس از شکست در انتخابات از بین میرود، رتبهبندی شبکه ها بازمیگردد. هنگامی که یک دولت جدید روی کار میآید، افرادی که با آن مخالف هستند اغلب به دنبال شبکه ای میگردند که در راستای موضع گیری سیاست انها باشد.
اما ممکن است شرایط برای ام اس ان بی سی به راحتی تغییر نکند نباشد. سقوط محبوبیت این شبکه نسبت به سال ۲۰۱۶ تندتر است. مردم همچنین با سریع تر از قبل مشاهده تلویزیون کابلی را کاهش می دهند.
این نظرسنجی نشان می دهد که آمریکایی ها به طور کلی خواهان صحبت کمتر در مورد سیاست از سوی شخصیت های عمومی هستند.
پس از یک فصل انتخاباتی که تأییدیههای افراد مشهوری مانند تیلور سوئیفت به تیتر خبرها تبدیل شد، این نظرسنجی نشان داد که آمریکاییها مخالفت بیشتری با افراد مشهور، شرکتهای بزرگ و ورزشکاران حرفهای که درباره سیاست خواهند داشت.
این نظرسنجی از ۱۲۵۱ بزرگسال بین ۵ تا ۹ دسامبر ۲۰۲۴ انجام شد و خطای نمونهگیری ۳.۷ درصد است.