معاون وزیر آموزش و پرورش: استانداران راهبران اصلی رویکرد تعاملی آموزش و پرورش هستند

معاون وزیر آموزش و پرورش: استانداران راهبران اصلی رویکرد تعاملی آموزش و پرورش هستند

به گزارش خبرنگار آباجان به نقل از ایرنا، مصطفی آذرکیش،سه‌شنبه در دومین همایش درس‌کاوی و درس‌پژوهی کشور به میزبانی شیراز، اظهار کرد: عوامل سهیم وموثر در آموزش و پرورش باید پیش برنده، تعاملی و هم‌افزا باشند و نقش استانداران به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش در ایجاد این هم‌افزایی بسیار مهم است.

وی افزود: براساس تعریف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، به دنبال نهادینه کردن نگاه یکپارچه به فرآیند تعلیم و تربیت با رویکرد تعالی بخشی به همه مولفه‌های اثرگذار در آن، هستیم.

آذرکیش عنوان کرد: رفع محرومیت فضای آموزشی در سراسر کشور و ارتقای کیفیت یاددهی و یادگیری در کلاس‌های درس ۲ موضوع مورد تاکید رئیس جمهور است که دستیابی به آن با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی بویژه شورای آموزش و پرورش استان‌ها و مناطق آموزشی مد نظر قرار گرفته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: اهتمام ویژه رئیس جمهور به حوزه تعلیم و تربیت بی‌نظیر است؛ چنانکه دکتر پزشکیان در سه ماه گذشته بیش از ۱۰ جلسه بیش از ۲ ساعته را به مسائل آموزش و پرورش اختصاص داده است.

او با اشاره به ارتباط مستقیم بهبود کیفیت یاددهی و یادگیری با درس‌کاوی و درس‌پژوهی، گفت: بهترین فضا برای بهبود آموزش و همچنین بهترین مکان برای پژوهش در این زمینه کلاس های درس است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: رئیس جمهور همواره در نشست با مسئولان آموزش و پرورش، درباره اقدام برای بهبود کیفیت یادگیری دانش آموزان، بر تقویت کارهای تیمی و مشارکت جویی و افزایش مهارت‌های ارتباطی مورد نیاز آنها در زیست بوم متغیر امروز تاکید کرده است.

آذرکیش اظهار کرد: درس‌کاوی و درس‌پژوهی به تقویت و عملیاتی کردن این موضوعات مهم کمک می‌کند و برنامه‌ریزی برای او یادآور شد: دبیرخانه درس پژوهی فرامعاونتی و درون سازمانی است و مشارکتی بودن، ذاتی این حوزه است.

او گفت: آموزش و پرورش سازوکارهایی برای دستیابی به تقویت تعلیم و تربیت پژوهش محور و توسعه این فرهنگ در مدارس و کلاس‌های درس را دنبال می‌کند.

معلمان باید بجای ممنتقل کننده، تسهیلگر یادگیری باشند

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: براساس سند بنیادین تحول، معلم مهمترین عنصر تحقق ماموریت‌های آموزش و پرورش است و از این رو ویژگی‌هایی برای ان تعریف شده است.

آذر کیش عنوان کرد: معلم باید بجای انتقال دانش به دانش‌آموزان، تسهیلگر یادگیری باشد و شرایط برای یادگیری فعال را در کلاس درس فراهم کند.

او افزود: معلم باید پژوهشگر و یادگیرنده باشد، به تحقیق و بررسی روش‌های تدریس بپردازد و به طور مادام‌العمر و پیوسته در حال یادگیری باشد.

آذرکیش اضافه کرد: بر این اساس، معلم الگوی رفتاری دانش‌آموزان در تقویت مهارت‌های ارتباطی است و باید مشاور و راهنمای و عامل تغییر در نگرش و ترویج فرهنگ نوآوری در میان آنها باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: درس‌پژوهی می‌تواند کمک کند تا نشاط، خلاقیت، پویایی و نوآوری در دنیای پرتغییر کنونی در میان دانش‌آموزان ساری و جاری شود و فرآیند یاددهی و یادگیری را بهسازی و غنی تر کند.

حتما ببینید

امیدواری برای احیای دریاچه صورتی فارس/طرح مدیریت زیست بومی تالاب مهارلو به تصویب رسید 

امیدواری برای احیای دریاچه صورتی فارس/طرح مدیریت زیست بومی تالاب مهارلو به تصویب رسید 

به گزارش آباجان به نقل از ایرنا، پس از تصویب طرح مدیریت زیست بومی تالاب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *