قول مساعد "ترکیش‌ایرلاینز" بر استفاده از هواپیماهای پهن‌پیکر و افزایش پروازها

قول مساعد “ترکیش‌ایرلاینز” بر استفاده از هواپیماهای پهن‌پیکر و افزایش پروازها

به گزارش آباجان به نقل از ایرنا از شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، “جواد صالحی” با بیان اینکه حفظ حقوق مسافران خط قرمز صنعت هوانوردی کشور است، اظهار داشت: بنابر شکایت‌های متعدد دریافتی از سوی مسافران شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز در خصوص عدم تحویل بار آنان پس از ورود به تهران، گزارش کامل این رخداد برای رفع مشکل به سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نهاد متولی صنعت حمل و نقل هوایی کشور ارسال شد.

وی ادامه‌داد: در حال حاضر شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز ۴۲ پرواز هفتگی از مبدا استانبول به تهران انجام می دهد و در این مسیر به‌طور عمده از هواپیماهای باریک پیکر ایرباس ۳۲۱ استفاده می کند.

معاون بهره برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اضافه‌کرد: استفاده از این نوع هواپیماها به دلیل کوچکتر بودن فضای حمل بار آن نسبت به هواپیماهای پهن‌پیکر، سبب شده تا امکان حمل بخشی از بار مسافران وجود نداشته باشد و چمدان های جا مانده با پروازهای بعدی به تهران منتقل می شود و شرکت خدمات زمینی (هندلینگ) نیز در فرودگاه امام با دریافت اطلاعات از مسافران، بار آنان را به آدرس اعلامی ارسال می‌کند.

صالحی اظهارداشت: البته با توجه به نارضایتی‌های پیش آمده و با توجه به تاکید وزارت راه و شهرسازی مبنی بر حفظ حقوق مسافران و تکریم آنان، گزارش جامعی از این موضوع به سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان متولی صنعت حمل و نقل هوایی کشور ارسال شد.

وی گفت: در همین راستا سازمان هواپیمایی کشوری ضمن بررسی سریع موضوع، دستورات لازم را برای رفع دغدغه مسافران به این شرکت هواپیمایی ابلاغ کرد و مقرر شد این مشکل در کوتاه‌ترین زمان حل و فصل شود و این سازمان آمادگی دارد در صورت نیاز مطابق با تفاهم نامه میان دو کشور تعداد پروازها را نیز افزایش دهد.

معاون بهره برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) خاطرنشان‌کرد: ظرفیت پذیرش انواع هواپیماهای پهن پیکر در فرودگاه امام وجود دارد و این موضوع نیز به شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز منعکس شده و می توانیم انواع هواپیماهای پهن پیکر موجود در ناوگان این شرکت را پذیرش کنیم.

صالحی در پایان بیان داشت: با پیگیری های سازمان هواپیمایی کشوری و شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، مسئولان هواپیمایی ترکیش ایرلاینز در تهران قول مساعد دادند با افزایش پروازها و استفاده از هواپیماهای پهن پیکر این مشکل را رفع کنند.

به گزارش آباجان به نقل از ایرنا، شرکت ترکیش ایرلاینز از ابتدای ماه دسامبر سال جاری با مشکل عدم تحویل جامه دان مسافران ورودی مواجه بوده و این معضل تاکنون رفع نشده است.

طبق بررسی های انجام شده، از ۱۰ دسامبر(۲۰ آذر) تاکنون تعداد قطعات جامانده جامه دان مسافران به تعداد قابل توجهی در هر پرواز افزایش یافته است.

پیشتر سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: گلایه‌های مسافران شرکت ترکیش‌ایرویز به‌حق است و در راستای حفظ حقوق مسافران، سازمان هواپیمایی تا شنبه به نمایندگی این شرکت مهلت داده است.

حتما ببینید

برخورد خودرو با هواپیما علت تاخیر پرواز هواپیمایی وارش

برخورد خودرو با هواپیما علت تاخیر پرواز هواپیمایی وارش

به گزارش آباجان به نقل از ایرنا، آنطور که مسئولان شرکت سازمان هواپیمایی کشوری عنوان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *