محمدرضا نوروزپور در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی آباجان به نقل از ایرنا اظهار داشت: بخشی از اولویتهای معاونت مطبوعاتی به برنامههایی برمیگردد که شخصا به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کردم. بخشی هم به اولویتهایی که جناب وزیر در پیوست حکم معاون مطبوعاتی تعیین کرده است.
او افزود: اگر به پیوست حکم معاونت امور رسانهای و تبلیغات مراجعه کنیم؛ مواردی که مطرح شده، مردمیسازی فضا برای مشارکت بیشتر مردم در امور خبری و رسانهای را شامل میشود.
مدیرعامل اسبق خبرگزاری جمهوری اسلامی(آباجان به نقل از ایرنا)، از بحث کاربست فناوریهای نوین اطلاعاتی و ارتباطاتی در فضای رسانه و تبلغیاتی کشور و ارتقای هویت فرهنگ ایرانی و اسلامی در رسانههای داخلی و خارجی به عنوان دیگر اولویتهای معاونت امور رسانهای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یاد کرد.
او تاکید کرد: ارتقای سواد رسانهای و بازگرداندن مرجعیت خبر به داخل کشور نیز شامل این موارد بوده و همگی برنامهها و اولویتهای معاونت امور تبلیغات و رسانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ترکیبی از اولویتهایی است که در برنامههای ارائه شده توسط خودم به وزیر دیده شده و هم خواستههای وزیر از من است که در پیوست حکم منعکس شده است.
نوروزپور ابراز امیدواری کرد: با ظرفیتهای موجود در معاونت امور رسانهای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمک گرفتن از دیگر دستگاهها و مشارکت صنف به سمت تحقق این اهداف حرکت کنیم.