سرهنگ علی فکری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار آباجان به نقل از ایرنا اظهار کرد: به دنبال بروز تصادف و حضور ماموران در محل حادثه، یک نسخه از کروکی به صورت آنلاین در اختیار پلیس راهور فراجا و نسخه ای هم در اختیار شرکت بیمه گر قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: برخی مواقع کاربران ترافیکی که دچار حادثه میشوند پس از مراجعه به شرکت بیمه گر برای دریافت خسارت، آنها مدعی می شوند که کروکی از طریق سیستم به دست آنها نرسیده و راننده مجبور به مراجعه دوباره به پلیس برای دریافت کروکی می شود.
رییس پلیس راه استان همدان اضافه کرد: این رویه برای افراد غیربومی و مسافرانی که در جاده های همدان دچار سانحه شدند مشقت بار است چرا که آنها مجبور به حضور در استان و شهر محل تصادف برای دریافت کروکی می شوند و برخی مواقع به علت حضور نداشتن افسری که کروکی را ترسیم کرده وقتشان تلف می شود.
سرهنگ فکری بیان کرد: برای رفع این مشکل و جلوگیری از رفت و آمد و اتلاف وقت رانندگان، زمینه دریافت آنلاین کروکی از طریق نرم افزار “پلیس من ” فراهم شد که این خدمت پلیس به روند پیگری برای دریافت خسارت سرعت بخشید.
وی گفت: نرم افزار پلیس من با فراهم کردن امکان دسترسی به کروکی تصادف ، به دغدغه رانندگان پایان داد و از این پس، افراد با نصب این برنامه و ورود به بخش خدمات راهور ، قسمت کروکی تصادفات و وارد کردن پلاک خودرو، کروکی تصادف را دریافت می کنند.
رییس پلیس راه استان همدان تاکید کرد: برای تصادفاتی که هزینه خسارت آنها کمتر از ۳۰۰ میلیون ریال است نیازی به حضور پلیس و ترسیم کروکی نیست.
سرهنگ فکری افزود: برخی شرکت های بیمه گر از رانندگان درخواست کروکی می کنند که این مطالبه خلاف قانون است همچنین با توجه به حضور نیافتن پلیس در صحنه تصادفات زیر ۳۰۰ میلیون ریال خسارت، امکان ارائه تاییده و کروکی تصادف فراهم نیست.