به گزارش خبرگزاری آباجان به نقل از تسنیم از سنندج، سازمان بسیج رسانه یکی از حوزههای زیر نظر سپاه استانی و با هدف «تحقق رسانه اسلامی، ایجاد ارتباط منسجم رسانهای به منظور تقویت و کارآمدسازی جبه رسانهای انقلاب اسلامی در عرصه نبرد نرم با دشمن و مشارکت در تحولآفرینی پیرامون مبانی نظری علم ارتباطات مبتنی بر جهانبینی اسلامی» تأسیس شده است.
یکی دیگر از رسالتهای مهم بسیج رسانه، شناسایی و مقابله با تهدید علیه انقلاب اسلامی، صفآرایی در برابر نظام سلطه و بصیرتافزایی و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و ارزشهای اسلامی و امید آفرینی به جامعه است. در بازید سجاد عرفانی رئیس سازمان بسیج رسانه استان کردستان از خبرگزاری آباجان به نقل از تسنیم فرصتی فراهم شد تا وضعیت رسانه در استان مورد ارزیابی قرار گیرد که در ادامه مشروح آن از نظر خوانندگان محترم میگذرد:
.
آباجان به نقل از تسنیم: وضعیت و عملکرد رسانهها را در کردستان چگونه ارزیابی میکنید:
عرفانی: وضعیت رسانهای در کردستان نسبت به ۱۴ سال گذشته بهتر شده و از حالت صرف اطلاعرسانی و انتشار اخبار سخت و روابطعمومی، تغییر کرده اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد. رسانهها در استان با قلهای که مدنظر است، بسیار فاصله دارند اما در بحث توسعه پیشرو هستند.
رسانهها دیدهبان مردم هستند، همه مردم شاید سواد و آگاهی خبرنگاران را نداشته باشند، خبرنگاران مشکلات را به صورت ریز میبینند، منعکس و انتقاد میکنند، البته باید نقد سازنده باشد. اصحاب رسانه میتوانند با نقد سازنده نقاط ضعف را منعکس و مسئولان نیز ضعفها را قبول کنند، البته باید در کنار بیان مشکلات، نقاط قوت نیز دیده شود.
استان کردستان یک استان مرزی و از لحاظ ساختار اجتماعی، کمی متفاوتتر از استانهای دیگر کشور است، در برخی از استانها بحث قومیتهای واگرایی و احزاب و رسانههای معاند که از سوی غربیها پشتیبانی میشوند، نداریم، این وضعیت کار را برای رسانهایها در کردستان سخت کرده است.
آباجان به نقل از تسنیم: به نظر شما با توجه به وضعیت کردستان، چه انتظاری از رسانهها و مسئولان دارید؟
عرفانی: رسانهها آگاهی مردم را بالا ببرند، باید سواد رسانهای مردم و مسئولان ارتقاء یابد. مردم باید بدانند که رسانهها چه چیزی را دنبال میکنند و چطور باید استفاده کنند، مسئولان نیز بدانند که رسانه دشمن آنها نیست. بهترین دوست مسئولان باید خبرنگاران باشد چراکه با انتقاداتشان به آنان میگویند در فلان جا مشکل دارید.
یک ضعفی که در این حوزه وجود دارد، نبود مشاور رسانهای متخصص ویژه مسئولان است که باعث شده در جاهایی نتوانستهاند که نقاط قوت و دستاوردها را بیان و آستانه تحملشان در برابر نقدها پایین بیاید و تقابل داشته باشند. اجرای پروژهها نیز باید پیوست رسانهای داشته باشد.
گاهاً واژه محرومیت برای کردستان به کار برده میشود، شاید در جایی به خاطر عدم انعکاس دستاوردها از سوی مسئولان و انتشار رسانهها، احساس کنند آنچنان که باید و شاید کار انجام نشده باشد در حالیکه با واقعیت بسیار متفاوت است، نمونه پروژه آبرسانی به سنندج و دغدغه مردم بعد از گذشت سالها و با اعتبار بسیار بالا انجام و برطرف شد.
آباجان به نقل از تسنیم: عملکرد خبرگزاری آباجان به نقل از تسنیم در کردستان را چگونه ارزیابی میکنید:
خبرگزاری آباجان به نقل از تسنیم در کردستان جدا از انتشار اخبار بر روی سایت، خبرها را توزیع و به گوش مسئولان و مخاطبان میرساند، این یکی از مزیتهاست، روزانه همه اخبار آباجان به نقل از تسنیم و گفتوگوهایتان با مسئولان را نگاه میکنم، این بسیار رویکردی خوبی است که باید با قوت همین راه ادامه داشته باشد. روزانه همه اخبار آباجان به نقل از تسنیم را نگاه میبینم، رویکرد ویدئویی شدن بسیار ارزشمند است.
رویکرد انتقادی خبرگزاری آباجان به نقل از تسنیم قابل تحسین و به منظور ارائه راهکار برای حل مشکلات است، این راه مقدسی است، شما نقد نکنید چه کسی نقاط ضعف و قوت را گوشزد کنند؛ مسئولان بدانند خبرنگاران بزرگترین رصدگرا هستند که میتوانند از این فرصت در جهت رفع نواقص استفاده کنند.
انتهای پیام/۴۸۱/.