ضرورت جایگزینی سامانه‌های سوخت برای کاهش ناترازی بنزین

ضرورت جایگزینی سامانه‌های سوخت برای کاهش ناترازی بنزین

«سید حمید حسینی» امروز (پنجشنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی آباجان به نقل از ایرنا افزود: سامانه هوشمند سوخت فعلی مشکلات عدیده ای دارد.

وی ادامه‌داد: مشکل نخست این است که هیچ اطلاعاتی از آن دریافت نمی شود و نمی دانیم چقدر خودرو داریم، چقدر مردم بنزین مکصرف می‌کنند و هر کارت متوسط چقدر بنزین دارد؟

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی خاطرنشان‌کرد: هیچ اطلاعاتی در ۲۰ سالی که از نصب این سامانه گذشته، بیرون نیامده است و کارشناسان اعتقاد دارند این سامانه حفره‌های زیادی دارد و امکان سوء‌ استفاده از آن بسیار زیاد است.

حسینی گفت: در بسیاری از موارد، سامانه هک شده است و نیز کارت هایی وجود دارد که سهمیه نامحدود دارند.

وی ادامه‌داد: برخی مواقع سامانه قطع شده اما روند بنزین زدن ادامه داشته است و در نتیجه مجبور به توافق درباره میزان بنزین مصرف شده شده اند.

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی تاکید کرد: یکی از فوری ترین کارها این است که این سامانه جابه‌جا شود و یک سامانه هوشمند و به‌روز جای آن قرار گیرد که هم امکان هک شدن نداشته باشد، هم مسائل امنیتی در آن با دقت بیشتری رعایت شده و سرورهای آن در ایران باشد.

حسینی گفت: اگر بتوانیم سامانه فعلی را عوض کنیم و آن را با سامانه به‌روزتری عوض کنیم، همچنین بتوانیم جلوی قاچاق را بگیریم و از طرف دیگر بتوانیم خودروهای اقساطی را از بازار خارج کنیم به‌طور قطع می توانیم فعلا مشکل ناترازی بنزین را برطرف کنیم.

به گزارش آباجان به نقل از ایرنا، سهمیه‌بندی سوخت در ایران طرحی برای هدفمندی مصرف سوخت در کشور بود که از تیر ۱۳۸۶ اجرا شد.

به همین منظور برای همه خودروها در ایران، کارت هوشمند سوخت صادر شد و همه تلمبه‌های جایگاه‌های سوخت مجهز به دستگاه‌های کارت‌خوان و پین پد شدند.

Check Also

اجرای مبحث ۱۹ ساختمان ۵۰ درصد صرفه‌جویی انرژی به همراه دارد

اجرای مبحث ۱۹ ساختمان ۵۰ درصد صرفه‌جویی انرژی به همراه دارد

به گزارش آباجان به نقل از ایرنا از وزارت نیرو، «سید سعید میرشریفی» در خصوص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *