به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آباجان به نقل از تسنیم، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران جدول تفکیکی آمار هفت ماهه شکایت مکتوب از شرکتهای بیمهای را برای بهرهبرداری عموم منتشر کرد. این آمار در ۴جدول مشتمل بر آمار کل شکایات، درمان، ثالث و بدنه منتشر شده است.
این جداول بر اساس شرکت بیمه، تعداد کل شکایات ثبت شده، شکایات رسیدگی شده (وارد و ناوارد) و شکایات در حال رسیدگی تفکیک شده منتشر شده است.
برهمین اساس و طی ۷ ماهه نخست امسال سه هزار و ۴۱۴ شکایت مکتوب از ۳۲ شرکت بیمهای فعال در ایران به ثبت رسیده است.
در آمار ارایه شده به گستردگی بیمه شدگان به تفکیک شرکت های بیمه ای اشاره ای نشده است؛ بنابراین نمی توان با قطعیت درصد رضایتمندی مردم با توجه به گستردگی هر شرکت بیمه ای را مورد بررسی قرار داد؛ با این وجود از اطلاعات ارایه شده می توان دریافت که بیمه های «دانا» با ۶۲۱، «ایران» با ۴۰۹ و «آرمان» با ۴۰۵ مورد شکایت ثبت شده در راس و بیمههای «فردا»، «مفید» و «هامرز» هر کدام با یک مورد شکایت مکتوب در انتهای فهرست ۳۲ شرکت بیمه ای بابت شکایت مکتوب مردمی قرار دارند.
طبق این گزارش طی ۷ ماهه امسال در بخش درمان، ۶۶۱ شکایت مکتوب از بیمهها ثبت شده است که ۵۴۸ شکایت مورد رسیدگی قرار گرفته و ۳۳۸ شکایت وارد بوده است؛ بنابراین در این بخش ۶۱٫۶۷ درصد شکایت ها وارد بوده است.
همانطور که در گزارش قبلی بیمه مرکزی نیز قید شده بود، بیشترین شکایت مردم از شرکت های بیمه به بیمه شخص ثالث مربوط می شود. در تاریخ مورد بررسی در بخش بیمه شخص ثالث، یکهزار و ۵۱۹ شکایت مکتوب ثبت شده که از این تعداد یکهزار و ۳۱۷ شکایت مورد رسیدگی قرار گرفته و ۹۹۵ شکایت وارد بوده است؛ بنابراین در این بخش ۷۵٫۵ درصد شکایت ها وارد بوده است.
همچنین در بخش بیمه بدنه اتومبیل نیز در طول هفت ماه گذشته ۶۹۷ شکایت مکتوب ثبت شده است که ۵۹۷ شکایت مورد رسیدگی قرار گرفته و ۳۹۰ شکایت وارد بوده است بنابراین در این بخش ۶۵٫۳ درصد شکایت ها وارد بوده است.
انتهای پیام/