بیشتر شرکتهای تولیدکننده غذاهای آماده کودکان در بستهبندی محصولات خود برای ترغیب مادران از عناوینی چون «ارگانیک»، «بدون شیرینکنندههای اضافهشده»، «بدون مواد نگهدارنده» و «سالم» استفاده میکنند؛ در حالی که واقعیت چیز دیگری است.
وبگاه «وبمد» در گزارشی با اشاره به تحقیقهای انجام شده درباره شرکتهای تولیدکننده غذاهای آماده کودکان که بهتازگی در نشریه Nutrients منتشر شده، نوشت: ۷۰ درصد محصولات برای نوزادان و کودکان نوپا نتوانستند نیازهای پروتئینی سازمان را برآورده کنند و ۴۴ درصد قند موجود بیشتری داشتند.
دکتر «الیزابت دانفورد» نویسنده اصلی این مطالعه که کارشناس سیاست سلامت غذایی و دانشیار دانشگاه کارولینای شمالی در «چپل هیل» که خود مادر دو فرزند خردسال است، این تحقیقات را انجام داده؛ هنگامی که او از فروشگاههای بزرگ خرید میکرد، مجذوب گزینههای آماده برای خوردن در راهروهای غذای کودک شد و از روی کنجکاوی، همه محصولات غذایی کودک را جمعآوری کرد و پس از آن بود که بررسیها را کلید زد.
منطبق نبودن غذاهای کمکی موجود در بازار با استانداردهای مورد نظر سازمان جهانی بهداشت، پیامدهای کوتاهمدت و بلندمدت بر سلامتی کودکان دارد. دکتر «دنیس دیاز پایان» استاد سیاستهای سلامت با تخصص در تغذیه و نابرابریهای بهداشتی در دانشکده «جو سی ون» میگوید: معرفی غذاها در آن سن، کام آینده آنها را شکل میدهد و بر طعمها و مواد اولیهای که آنها ترجیح میدهند تأثیر میگذارد.