باید به سمت تجمیع توان‌های خرد برای کسب وکارهای منطقه‌ای زنان برویم 

باید به سمت تجمیع توان‌های خرد برای کسب وکارهای منطقه‌ای زنان برویم 

به گزارش خبرنگار اقتصادی آباجان به نقل از ایرنا، عاطفه سعیدی‌نژاد عصر سه شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۳ در رویداد نقش بانوان کارآفرین در نقشه پیشرفت کشور با محوریت هم اندیشی و هم افزایی بانوان تولید کننده و کارآفرین در راستای ایجاد کسب و کارهای بزرگ با تجمیع همه توان های خرد اظهار داشت: باید به سمت کسب و کارهای بزرگ در هر منطقه‌ و هر محله‌ای برویم، کسب و کارها باید بر اساس نقشه پیشرفته استانی و منطقه‌ای شکل بگیرد.

وی ادامه داد: باید کسب و کارها در مناطق و محله های مختلف شهر شناسایی و طراحی شود، آن وقت است که می شود یک بازوی توانمند و یک ظرفیت اثرگذار و نقاط راهبردی ایجاد کرد.

مسئول بنیاد ملی مردمی نهضت پیشرفت بانوان با اشاره به طرح ایران ۱۴۴۰ گفت: باید از ظرفیت فرهیختگانی و بانک حوزه‌های تخصصی بهره مند شویم و ناظر به همان عرصه های تخصصی بانوان، پروژه‌های بزرگ اقتصاد محور را طراحی کنیم.

وی افزود: سال‌هاست کت کارافرینان به دنبال ایجاد فضا و فرهنگ کارآفرینی در کشور هستند ما امروزفضای کارآفرینی را خیلی جدی می‌بینیم.

سعیدی نژاد تاکید کرد: نگاه ما در طرح ایران ۱۴۴۰ صرفاً کار پژوهشی و مطالعاتی نیست بلکه به دنبال جریانسازی و گفتمانی هستیم تا کارآفرینی به طور جدی از سوی بانوان دنبال شود.

مریم اردبیلی مدیرکل بانوان شهرداری تهران نیز در این نشست با تاکید بر ایجاد فرهنگ تولید و کارآفرینی گفت: همه ما برای اینکه زنان بتوانند با حفظ زنانگی تاثیرگذاری در فضاهای اقتصادی داشته باشند باید فرهنگسازی کنیم.

وی بیان داشت: زنان به شدت خلاق هستند و اثر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بسیاری بر روی مسایل دارند که باید از این ظرفیت ها بهره برد.

مدیرکل بانوان شهرداری تهران با بیان اینکه زنان تنها برای شغل های تعیین شده اداری ‌و کارمندی نیستند گفت: زنان توانمندی حرکت به سمت تولید و کارآفرینی را دارند، الگو و کارآفرینی یکی از مهمترین مسایل است که باید بر روی آن سیاستگذاری شود.

وی تاکید کرد: زنان استعداد ایجاد فرهنگ تولید و نگاه خلاق به کسب وکار را دارند همچنین زنان در کنار نقش های همسری و مادری در الگو سازی برای کارآفرینی نقش آفرین هستند.

اردبیلی با بیان اینکه برای ارتقای زنان بحث کنشگری اقتصادی و تولید باید مورد توجه قرار گیرد گفت: یک بانوی مولد اقتصادی مصرف کننده صرف نخواهد بود بلکه در عرصه تولید و کارآفرینی نیز تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: باور اینکه بحث زنانگی با مصرف گرایی گره خورده در جامعه باید بازنگری شود و قدم ما دراین زمینه تغییر ذهنیت و نگرش بانوان است و سپس تغییر نگرش خانواده ها است و در این زمینه باید از دختر نوجوان خود آغاز کنیم.

مدیرکل بانوان شهرداری تهران بر آگاهی از کسب و کارهای خرد و متوسط تاکید کرد و گفت: زنان مزیت های اقتصادی بسیاری در اقتصاد مدرن و صنعتی شدن دارند که باید از امکانات بهره مند شوند ضمن اینکه باید به چالش ها و فرصت ها شغلی با هوش مصنوعی برای بانوان توجه داشت چرا که این امر یک تیغ دولبه است که بسته به نحوه برخورد ما به هوش مصنوعی دارد.

حتما ببینید

حضور ۴۵۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه صنعت چاپ

حضور ۴۵۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه صنعت چاپ

به گزارش خبرنگار اقتصادی آباجان به نقل از ایرنا، سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *