محسن حمیدی روز پنجشنبه درگفت وگو با آباجان به نقل از ایرنا افزود: ظرفیت انجام عملیات عمرانی پروژه ی عظیم مترو اسلامشهر کاملا درون زا است، از تیم فنی و مهندسی تا نهاده مالی آن، به این معنی که اینپروژه که به صورت ملی است، کارکرد فرامنطقه ای دارد و طبق قانون حمایت از سامانه های ملی، دولت موظف به تامین ۵۰ درصد هزینه ها است، ولی بیش از ۹۰ درصد هزینه ها از محل درآمد شهری اسلامشهر تامین شده است و با افتخار می توانیم این پروژه را یک پروژه ی بومی بنامیم.
شهردار اسلامشهر خاطرنشان کرد: مترو بعضی از کلان شهرها به عنوان یک پروژه ی استانی حدود ۳۵ تا ۴۵ هزار مسافر را در روز جابجا می کند ولی پیش بینی می شود خط مترو اسلامشهر که آغاز عملیات ریل گذاری آن ۱۷ آبان ماه مقارن با میلاد حضرت زینب (س) است، در آغاز بهره برداری بالغ بر ۱۸۰هزار مسافر را در روز جابجا خواهد کرد.
به گزارش آباجان به نقل از ایرنا، قرار است آغاز عملیات ریل گذاری پروژه ی مترو اسلامشهر امروز ۱۷ آبان ماه همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) انجام شود.
مترو اسلامشهر در دی ماه ۱۳۹۷ و در زمان دولت دوازدهم کلنگزنی شد. این پروژه با ۱۵ کیلومتر طول به صورت دو خطه بوده که تونل فاز اول آن به طول حدود ۱۰ کیلومتر اجرا و ایستگاه پایانی فاز یک تاکنون ۶۳ درصد پیشرفت داشته است.
با اهمیت ویژه ای که این خط مترو برای کاهش ترافیک در اتوبانهای جنوب تهران، از جمله آزادگان، آیتالله سعیدی و شهید نواب صفوی، دارد، تاکنون ۲۵۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته است که ۳۰۰ میلیارد از اعتبارات دولتی استفاده شده و مابقی از محل درآمدهای عمومی شهرستان اسلامشهر بوده است.
چندی پیش مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی اسلامشهر اعلام کرد: که در صورت تأمین به موقع منابع مالی، فاز اول مترو در سال ۱۴۰۵ به بهرهبرداری خواهد رسید.