به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آباجان به نقل از تسنیم، در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی، خودروهای «تارا» و «شاهین» به نمایندگان اختصاص یافته است. این اقدام اگرچه با هدف تسهیل انجام وظایف نمایندگی صورت میگیرد، اما همواره با انتقادات و نگرانیهایی از سوی افکار عمومی همراه بوده است.
در آغاز هر دوره مجلس شورای اسلامی، خودروهایی به نمایندگان اختصاص مییابد که به عنوان ابزاری برای تسهیل انجام وظایف نمایندگی مورد استفاده قرار میگیرد. این خودروها در طول دوره نمایندگی به نمایندگان تعلق دارد و در پایان دوره، با قیمت مناسب به خود آنها واگذار میشود. در صورتی که نمایندهای تمایل به خرید نداشته باشد، خودروها از طریق مزایده به فروش میرسند.
تاریخچه تخصیص خودرو به نمایندگان مجلس نشاندهنده تنوع مدلها و برندهای مختلف است. در دوره ششم، نمایندگان از خودرو «پاترول» استفاده کردند. در دورههای هفتم و هشتم، «زانتیا» به عنوان خودروی اختصاصی نمایندگان معرفی شد. در دوره نهم، «پژو پارس» جایگزین این مدلها شد و در دوره دهم نیز خودروهای «سوزوکی ویتارا» و «سراتو» به نمایندگان اختصاص یافت. در نهایت، در دوره یازدهم، «دنا پلاس» و «پژو پارس» به عنوان خودروهای اختصاصی نمایندگان مجلس معرفی شدند که خالی از حواشی نبود.
گفتنی است از دوره اول تا پنجم مجلس شورای اسلامی، اطلاعات دقیقی درباره نوع خودروهای اختصاصی نمایندگان در دسترس نیست، اما روند تخصیص خودرو به نمایندگان در سالهای اخیر نشاندهنده توجه ویژه به این موضوع است.
انتهای پیام/