به گزارش آباجان به نقل از ایرنا از روابط عمومی و اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر، امیر رسولی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تحقق مدل سازمان بدون کاغذ در صندوق هنر، اظهار داشت: صندوق اعتباری هنر در مقایسه با دیگر صندوق های ارائه دهنده خدمات مشابه، از سرانه منابع انسانی بسیار کمتری برخوردار است.
وی ادامه داد: در مطالعه ای که در این راستا انجام شده است، نسبت تعداد اعضای دریافت کننده خدمات از صندوق اعتباری هنر به تعداد پرسنل صف و ستاد که ارائه دهنده این خدمات می باشند بعضاً یک دهم سازمان های مشابه است.
هوشمندسازی ارائه خدمات در راستای جبران ناترازی
مدیر فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده یکی از اقدامات موثری که در راستای جبران این ناترازی مورد تأکید قرار گرفته است، توسعه هوشمند سازی در ارائه خدمات است.
رسولی اظهار داشت: برای این منظور توسعه سامانه های اطلاعاتی در دستور کار مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات صندوق اعتباری هنر قرار گرفته است.
راهاندازی سامانه اطلاعاتی یکپارچه هنرمندان (سایه)
مدیر فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنردر ادامه سخنان خود، ایجاد سامانه اطلاعاتی یکپارچه هنرمندان (سایه) را یکی از اقدامات مهم این مدیریت در راستای ایجاد شفافیت مالی و افزایش دقت در گزارش دهی عنوان کرد و افزود: طراحی این سامانه از سال ۱۳۹۹ آغاز و اولین نسخه آن در سال ۱۴۰۰ مورد بهره برداری قرار گرفت.
به گفته رسولی، توسعه این سامانه به منظور پوشش ۱۰۰ درصدی فرایندهای داخلی، ارائه گزارشات آنلاین طبقه بندی شده و همچنین اتصال به سامانه های استعلامی، پرداخت الکترونیک بانکی و سازمان های مرتبط با صندوق اعتباری هنر انجام پذیرفته است.
مدیر فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر خاطرنشان کرد: از سال ۱۴۰۲ پیام رسان (اَپ) صندوق هنر نیز به منظور دسترسی اعضای محترم صندوق به اخبار و اطلاعیه ها و همچنین تسهیل در دریافت خدمات از صندوق اعتباری هنر شکل گرفت.
۵۷ هزارهنرمند اقدام به نصب پیام رسان اختصاصی صندوق هنر کردهاند
رسولی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره اینکه تاکنون ۵۷ هزار نفر از اعضای صندوق اعتباری هنر اقدام به نصب پیام رسان اختصاصی (اَپ) این مجموعه نموده اند، گفت: بیش از ۷۰ درصد ثبت نام های این دوره بیمه درمان تکمیلی (۱۴۰۳-۱۴۰۴) از طریق پیام رسان صندوق هنر انجام پذیرفته که نسبت به سال گذشته رشد ۱۰ درصدی را شاهد هستیم.
معرفی آنلاین اعضا به سازمان تامین اجتماعی
رسولی در ادامه با بیان اینکه یکی از خدمات مهم صندوق اعتباری هنر، برقراری بیمه پایه هنرمندان از طریق معرفی به سازمان تأمین اجتماعی است، اظهارداشت: از شهریورماه سال جاری این خدمت نیز در تعاملات انجام شده با سازمان تأمین اجتماعی با ثبت درخواست از طریق پیامرسان صندوق هنر انجام می شود و دیگر نیاز به مراجعه حضوری افراد به صندوق، صنوف و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها نیست.
معرفی آنلاین بیش از ۳۴۰۰ نفر به سازمان تأمین اجتماعی
مدیر فناوری اطلاعات صندوق اعتباری هنر در عین حال اظهار داشت: در بازه زمانی کمتر از یک ماه حدود ۳ هزار و ۴۰۰ معرفی نامه آنلاین در این سامانه صادر شده است.
رسولی در پایان ابراز امیدواری کرد تا با ایجاد سایر زیر ساخت های لازم، به مجموعه ای پیشرو در ارائه خدمات و تسهیلات به قشر فرهیخته فرهنگ و هنر در کشور تبدیل شویم.