به گزارش آباجان به نقل از ایرنا از مرکز ارتباطات و امور بینالملل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه، هادی زند روز سهشنبه با اشاره به اینکه اغلب ایستگاههای مترو فاصله زیادی تا سطح شهر دارند، افزود: بعد از قطار، پلهبرقی یکی از مهمترین تجهیزات ثابت شهر زیرزمینی است که توسط شهروندان از ما مطالبه میشود.
وی اظهار کرد: شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه بزرگترین مجموعه کشور از حیث تعداد پلهبرقی است و در حال حاضر نیز با افزایش ۲۳ دستگاه پلهبرقی دیگر، آمار پلههای برقی در حال بهرهبرداری در ۱۵۹ ایستگاه مترو را به یک هزار و ۳۰۰ دستگاه رسانده است.
زند اضافه کرد: ایستگاه ۱۵ خرداد بور میانگین در نیمه اول امسال روزانه با جابجایی ۲۸ هزار و ۶۹۴ مسافر بهعنوان پرترددترین ایستگاه مترو شناخته شده در حالیکه این ایستگاه فاقد پلهبرقی بود و با گلایههای زیادی از سوی شهروندان و مسافران در این خصوص روبرو بودیم اما اکنون با اقدامات عمرانی انجام شده، شهروندان هنگام استفاده از این ایستگاه میتوانند به پلهبرقی دسترسی داشته باشند.
مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه ادامه داد: با اضافه شدن چهار دستگاه پلهبرقی در ایستگاه ۱۵ خرداد خط یک، در حال حاضر این خط دارای ۱۷۴ دستگاه پلهبرقی شده، خط دو دارای ۱۲۴ دستگاه پلهبرقی و خط سه با اضافه شدن ۶ دستگاه پلهبرقی در ایستگاه سهروردی، دارای ۲۸۵ پلهبرقی است.
وی همچنین از اضافه شدن ۵ دستگاه پلهبرقی در ایستگاه میدان شهدا و ۲ دستگاه پلهبرقی در ایستگاه تئاترشهر در خط چهار خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۳۴ دستگاه پلهبرقی در ایستگاههای خط چهار فعال هستند.
هادی زند یادآور شد: خط پنج با ۳۱ دستگاه پلهبرقی و خط شش نیز با اضافه شدن ۶ دستگاه پلهبرقی در ایستگاه تربیت مدرس دارای ۱۹۹ دستگاه پلهبرقی فعال و خط هفت دارای ۲۵۳ دستگاه پلهبرقی است.
به گزارش آباجان به نقل از ایرنا، ناوگان مترو تهران و حومه اکنون در هفت خط و بیش از ۱۳۰ ایستگاه فعال دارد که مدیریت شهری برای پوشش حداکثری مترو در مناطق پُرجمعیت پایتخت چهار خط جدید را مطالعه و عملیات احداث این چهار خط در حال انجام است.