هیچ شاخصی برای ارزش گذاری برند در کشور وجود ندارد 

هیچ شاخصی برای ارزش گذاری برند در کشور وجود ندارد 

به گزارش آباجان به نقل از ایرنا، امیر حسین اسدی امروز دوشنبه در نخستین نشست هم اندیشی برندهای برتر تجاری اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: ایران نتوانسته در میان شاخص های برندینگ بین‌المللی جایگاهی در میان ۶۰ کشور برتر داشته باشد؛ ما مصوبه هیات وزیران داریم که ارزش برند به عنوان وثیقه بانکی قرار بگیرد.

اسدی با بیان اینکه باید در حوزه برندسازی هزینه و سرمایه گذاری شود، گفت: مجموع بودجه ای که شرکت های آمریکا به تبلیغات اختصاص می‌دهند ۴۲۲ میلیارد دلار است.

مدیرکل دفتر کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: هیچ صنعتگر ایرانی از زعفران برای برندسازی استفاده نمی‌کند، بر اساس آمارهای جهانی، ۷۵۴ میلیارد دلار ارزش تبلیغات دنیاست و ۵۹ درصد این تبلیغات در فضای مجازی صورت می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: سامسونگ امسال تنها در آمریکا بیش از ۴۰۰ میلیون دلار هزینه تبلیغات کرده است در حالی که رقم اختصاص داده شده این شرکت به تبلیغات در سال گذشته ۱۲ میلیارد دلار بود.

اسدی ابراز داشت: در ایران مجموع اکوسیستم تبلیغات به عنوان یک شاخص اثرگذار در برندینگ دو میلیارد دلار است همچنین ۹ مورد از ۱۰ برند برتر دنیا بالاترین بودجه فناوری را دارد.

وی با اشاره به حمایت و ارتقای برندسازی در کشور گفت: باید هزینه تبلیغات برند در قیمت تمام شده لحاظ شود اما سازمان حمایت از مصرف کنندگان این موضوع را قبول نمی‌کند در حالی که معتقدم رفتار با برند باید علمی باشد نه اینکه احساسی برخورد شود.

حتما ببینید

سرمایه‌گذاری ناکافی و تحریم، عامل اصلی ناترازی بخش انرژی است

سرمایه‌گذاری ناکافی و تحریم، عامل اصلی ناترازی بخش انرژی است

به گزارش خبرنگار اقتصادی آباجان به نقل از ایرنا، حمید پاداش روز سه شنبه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *